Jump to content
  • 0

omit records, maar sla telkens één record over.

Guest

Question

Posted

In een databank, waar elke record een unieke datum is, (soort van kalender) kan ik reeds, gebaseerd op het "dayname" veld, enkel een bepaalde dag naar voren laten komen, door middel van een perform search, en er vervolgens e gewenste gegevens in kopiëren. het betreft dan elke dinsdag bijvoorbeeld. nu wil ik nog een tweede selectie uitvoeren, en de in te voeren gegevens kopiëren naar de betreffende dag, maar er zou telkens één week tussen moeten zijn, gerekend vanaf de startdatum.

vb huidige weeknr is 5, plaatse dan de gegevens in het zelfde veld in week 5.7.9.11.13

15.17. ... dit door gans de beschikbare velden van de database.

ik weet hoe een selectie records te "omitten", maar niet hoe telkens één record over te slaan

any comments are welcome.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als je enkel de even of oneven weken nodig hebt, dan is dat toch eenvoudig op te lossen via een calculatieveldje dat nagaat of het weeknummer van de datum even of oneven is? En dan kan je toch zoeken op Dayname en op even (of oneven) weeknummer?

• 0
Posted

welke is de formule om "even" en "oneven" te onderscheiden ?

• 0
Posted

Vooruit, omdat je het zo vriendelijk vraagt:

Format

Mod (number, divisor)

Note The list separator you use might not be a comma. Click here for more information.

Parameters

number - numeric expression or field containing a numeric expression

divisor - numeric expression or field containing a numeric expression

Data type returned

number

Description

Returns the remainder after number is divided by divisor.

The Mod function can be used to test whether a number is even or odd by specifying a divisor of 2 (if the result is zero the number is even, otherwise it's odd).

Examples

Mod(13, 4) returns 1.

Mod(7, 5) returns 2.

Mod(Participants, TeamSize) returns 4, if Participants contains 40 and TeamSize contains 9.

If(Mod(Status (CurrentRecordNumber), 2) = 0, "even", "odd") labels a record even or odd using the Status (CurrentRecordNumber) function.

Copyright © 1994 - 2002 FileMaker, Inc. All Rights Reserved.

Het is dus het laatste voorbeeld waar je het meeste aan zult hebben.

HTH

• 0
Posted

Aan u beiden mijn welgemeende dank....

ik kan ermee verder.