Jump to content
  • 0

layout laad langzaam

tackenco

Question

Posted

Hoi,

Ik heb een offerte met offerteregels, het duurt alleen steeds een tijdje voordat de layout geladen is.

Ook het invoeren voelt als dikke stroop.

Ik werk op een Mac en heb dit al eerder gemerkt. Volgens mij is het op Windows sneller of zelfs gewoon goed.

Er staan niet zo veel berekeningen in de layout (wel een aantal maar als ik die weghaal merk ik weinig tot geen verschil)

Wie heeft hier ervaring mee en heeft wat handige tips voor het oplossen van deze misère

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoi Andries,

Ik had er i.d.d. een webviewer op staan maar die had ik ook al laten vervallen.

Ik had ruim 20.000 records in de offerte_lines maar nu ook getest met 10 records (1 offerte), het probleem blijft!

config: minimac 2 ghz / 3 gb en osx 10.5.5 met fm 9 adv v3

Volgens mij is het op Windows xp pro wel gewoon lekker snappy.

Groet, Niels

• 0
Posted

Heb je al eens de layout gedupliceerd of een nieuwe te maken.

Staan er plaatjes op. Filemaker slaat voor mac en windows aparte versies op dacht ik.

Groet,

WJ

• 0
Posted

Stonden i.d.d. hele kleine plaatjes in het portaal.

edit, up en down, echt minimaal. Heb ze vervangen door tekst en nu is het een stuk beter.

Toch raar dat je hier op windows minder last van hebt.... :?

• 0
Posted

Hoi,

Wat soms gebeurt, is dat je een portaal van een andere layout (gebaseerd op andere table occurence, dus andere context) kopieert. Als voor die portal een sortering gedefinieerd is, kan die helemaal uit de context gerukt zijn, en doet FileMaker er bijgevolg ontieglijk lang over om de sortering toch op te lossen.

Dit overkomt mij wel eens.

- Jeroen

• 0
Posted

Hoi Jeroen,

Ik heb het meteen even gecontroleerd want inderdaad, copy-paste wordt hier vaak gebruikt.

Dit was niet het geval, het vervangen van de plaatjes door tekst heeft wel erg veel geholpen.

Het waren overigens pijltjes en een potloodje uit de FM graphics kit die zijn toch echt niet zwaar, maar goed :cry:

Ik vindt het resultaat nu acceptabel en werkbaar dus ik laat het maar zo.

Bedankt voor alle reacties!

Groet, Niels