Jump to content
  • 0

Filemaker 5.5 export gegevens missen

popiejopio

Question

Posted

Ik heb 2 bestanden. Klanten en contact personen.

Sommige klanten hebben meerdere contact personen.

Als ik ga exporteren dan wordt er maximaal 1 volledig record geëxporteerd. Van de rest (contact personen) wordt alleen de gegevens uit het contactpersonen bestand geëxporteerd zonder de klanten gegevens.

Dit resulteert in dat ik elke keer een contactpersoon zonder klantgegevens heb waar er meerdere contactpersonen zijn per klant.

Voorbeeld: Dit komt omdat sommige bedrijven 2 of meer mailadressen hebben. Als ik dat dbf bestand open in Excel staat alles goed ingevuld behalve een bedrijf met 2 of meer mailadressen. Daar is dan het complete veld leeg terwijl deze juist gevuld moeten zijn met de waarden van het bedrijf. Dus bij mailadres 1 (blabla@bedrijf.nl) staan wel alle velden ingevuld en bij mailadres 2 (info@bedrijf.nl) staan alle velden leeg behalve dat van het mailadres.

Vraag: Hoe krijg ik het voor elkaar om elk record volledig ingevuld te exporteren. Zodat ik dit in bijv. Outlook kan importeren.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dag Popijopio (Jezus, is dat hier een écht circus aan het worden?)

Draai in contactpersonen de relatie om en maak een calculatie (text) van de bedrijfsnaam. Deze kan dan geëxporteerd worden.

Nog slimmer: zet contactpersonen en bedrijven in één enkel bestand en ontdek "slimme" relaties. Voorbeeldfiletje van Peter Waegemans in een voorgaande post zegt genoeg.

HTH,

Stef