Ga naar inhoud
  • 0

Fileformaat bij printen naar PDF


kel

Vraag

In het recente verleden werkte ik onder Classic met FM 4 en produceerde ik een lijst van 300 indviduele zwemuitslagen rechtstreeks vanuit FM naar een PDF-document van een bladzij of 6. Dit PDF-document was ca 100k groot.

Sinds kort werk ik met FM versie 8 en maak ik hetzelfde PDF document, eveneens 6 blz; PDF-bestandgrootte is nu echter 5 tot 6 Mb. Heb nu als noodoplossing eerst maar geexporteed naar Excel en dat als PDf-geprint.

 

De enige toegevoegde grafische informatie is een aantal horizontale scheidingslijnen tussen de diverse series en programma's.

 

Wie weet een verklaring voor dit enorme verschil in bestandsgrootte?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

FileMaker Pro 4 had geen ingebouwde PDF generator, je gebruikte dus een applicatie zoals Acrobat om de PDFs te genereren.

Ik herken dit fenomeen, het gebeurd als je PDFs aanmaakt met de ingebouwde PDF creator.

De ingebouwde PDF creator ( BTW dit is eveneens onder licentie van Adobe ) genereert veel grotere PDF documenten.

FileMaker kan het het dus vanaf versie 8 dus wél rechtstreeks, en vroeger kon je het alleen via een printer driver.

 

Dat FileMaker kanjers van PDFs genereert, ben ik ook niet al te blij mee, maar dit is blijkbaar de vooruitgang van de achteruitgang.

Wat je kan doen is gewoon terug je oude printer driver gebruiken. Hopelijk werkt die nog.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat er tegenwoordig een PDF-creator is ingebouwd. Is dit echter allen bij de Mac-versie het geval?

 

Ik nam vergelijkbaar bestand mee naar mijn werk [FM9 op pc]; dit produceerde netjes zoals vroeger 6 blz pdf met een fileformaat van 60kb.

Mac-versie thuis maakte van 6 blz een pdf-document van 10 Mb.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...