Jump to content
  • 0

Printer vraagje

HJK

Question

Posted

Het gaat over de instelling van de "standaard" printer (onder Windows) Dit onderwerp is al eens eerder besproken, maar toch heb ik nog een vraag.

Als ik 1 printer heb, dan is er niets aan de hand, dan kan ik afdrukken , zonder dialoogvenster en mijn afdruk verschijnt netjes op de printer, Voeg ik nu een printer toe (bijv een PDF printer) en ik stel deze printer onder Windows in als "standaard" printer, dan toch drukt Filemaker af naar de andere printer.

Ik begrijp dat als je de ene afdruk wilt printen naar printer1 en de andere naar printer2, (Zonder het dialoogvenster) dat je daar een plugin of dat andere programaatje (waar AVD het over had!) nodig bent. Maar als ik toch in Windows instel wat de "standaard" printer is, dat zou Filemaker dat toch over moeten nemen??

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dag HJK,

Kies Start en “Run”

Typ « regedit » en klik OK

Ga naar: HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\6.0\Preferences

Dubbelklik rechts “Printer”

Maak de Value data leeg

Klik OK en sluit alles.

Filemaker neemt nu bij de volgende printopdracht je standaardprinter en zal deze behouden tot je bovenstaande weer doet.

HTH,

Stef

• 0
Posted

Bedankt Stef, maar die informatie was mij wel bekend. Maar dat wil ik toch een klant liever niet laten doen! Is er geen andere manier hiervoor?

• 0
Posted

Peter had ook nog een oplossing die niets kost (zie vorige posts).

Jimjams bokst dit ook zelf ineen met één of ander programmatje.

Zelf gebruik ik de ChangePrinter plugin, waarvan ik zeer tevreden ben. Nadeel is dat het wel wat kost.

MVG

Stef

• 0
Posted

Maar Stef, als dat zo werkt met die preference, dan kan je kennelijk ook twee prefs-bestanden maken en deze met de File-plug-in wisselen?

En werkt dat ook op Mac?

• 0
Posted
Maar Stef, als dat zo werkt met die preference, dan kan je kennelijk ook twee prefs-bestanden maken en deze met de File-plug-in wisselen?

Die plugins werken inderdaad zo, alleen gaat het hier niet om een (klein) Preferences-bestandje, maar om de complete System.dat en User.dat. Bekijk die bestanden maar eens (voorzichtig...), dan begrijp je wel dat het een tamelijk delicate operatie is. Wanneer de hele System.dat vervangen wordt door die met de andere printer-instellingen, en er is ondertussen een wijziging gebeurd in de andere registers (en die zijn dan NIET opgenomen in de alternatieve versie), dan kunnen er flinke ongelukken gebeuren.

• 0
Posted

Waarom niet gewoon een .reg bestandje aanmaken met de juiste mutaties? Ik geloof dat er in de pc-active een lange tijd geleden een hands-on, soort stap voor stap uitleg, heeft gestaan met de basistechnieken. Daarmee kun je alles in het register laten wijzigen.[/url]