Ga naar inhoud
  • 0

Verwerking van gegevens is traag geworden


Jerry

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb een lastige waar ik graag hulp en advies voor wil vragen.

 

Ik heb 3 tabellen:

 

1. medewerkers

2. regels

3. menu

 

In menu heb ik een lay-out gemaakt met portalen uit de regels waarin ik medewerkers inplan.

 

In de tabel medewerkers heb ik een 36 portalen te weten

12 portalen voor het jaarwerkplan ( uit regels)

12 portalen voor vakantieopbouw ( uit regels)

12 portalen voor adv opbouw ( uit regels).

 

Met andere woorden, als ik 1 medewerker inplan worden al deze berekeningen uitgevoerd en het duurt 8 seconden voordat ik weer verder kan.

 

Ik snap dat al die berekeningen tijd kosten. Is er een manier om dit sneller te laten gaan?

 

Dank voor het meedenken.

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

:D Precies,

 

3 portalen met een selectiefunctie voor de maanden.

 

Zoals ik het nu heb gemaakt zie je het hele jaar in 1 oogopslag. Kennelijk gaat dat ten koste van de snelheid. Met een selectiefunctie voor de maand moet het ook werken en behoud ik de snelheid.

 

Dank voor het goede spoor!

Link naar reactie
  • 0

grote hoeveelheden records bekijken door een portaal werkt altijd vertragend, je zou kunnen kijken of de filters voor de 12 goed zijn ingesteld (dat ze echt alleen de maand van het huidige jaar laten zien bijv). Verder zou je kunnen kijken of er veel afhankelijke niet-opgeslagen berekeningen zijn. Bijv. berekeningen in regels die je voor het ene portaal nodig hebt maar niet voor het andere worden voor alle portalen herberekend voor zover ik weet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...