Organeduc Posted April 19, 2003 Posted April 19, 2003 Als je in een invoerveld een aantal dezelfde gegevens voortdurend moet invoeren, zou het gemakkelijk zijn als er een keuzelijst voor beschikbaar is. Toch moet de mogelijkheid blijven bestaan om zelf een ander gegeven in te voeren. Kan dat in FM 5? Harttelijk dank alvast voor een reactie. Marcel Quote
0 AvD Posted April 20, 2003 Posted April 20, 2003 Dit is wel een RTFM-vraag, maar, kom, 't is Pasen: naast radio buttons en check boxes heb je dus ook popup menus en popup lists. Het is dit laatste type dat rechtstreeks inspeelt op je vraag: in een popup list kan je een selectie aanduiden, maar je kan evengoed de cursor in het veld zetten en vrij iets intikken. Dat laatste kan je op indirecte manier ook in een popup menu, tenminste als je bij Field Format ook de optie Other aanklikt. Quote
0 Organeduc Posted April 20, 2003 Author Posted April 20, 2003 Wat is een rtfm vraag? Of heb ik iets doms gevraagd? Toch mijn hartelijke dank voor uw antwoord. Ik hoop dat ik af en toe nog eens iets mag vragen. Ik ben echt nog maar een beginner met FM, vandaar. Vriendelijke groet. Marcel Quote
0 HJK Posted April 20, 2003 Posted April 20, 2003 Ik denk dat AvD bedoeld: Een "Read The Fucking Manual"-vraag. Ja ik moest ook even nadenken en daarna hardop lachen! Ik hoop nou niet dat ik eruit gekegeld wordt, vanwege taalgebruik. Ach AvD zette hem voor, en ik kopte hem erin! Tuurlijk kun je je vragen blijven stellen. Iedereen ziet wel eens iets over het hoofd, wat gewoon in de handleiding staat. Quote
0 Organeduc Posted April 23, 2003 Author Posted April 23, 2003 Ik denk dat AvD bedoeld: Een "Read The Fucking Manual"-vraag. Ja ik moest ook even nadenken en daarna hardop lachen! Ik hoop nou niet dat ik eruit gekegeld wordt, vanwege taalgebruik. Ach AvD zette hem voor, en ik kopte hem erin! Tuurlijk kun je je vragen blijven stellen. Iedereen ziet wel eens iets over het hoofd, wat gewoon in de handleiding staat. Juist, die handleiding!!! Waar zou ik die kunnen vinden voor FM 5? Ik heb een gelicenseerde versie, maar die is voor het onderwijs, dus zonder handleiding. Vandaar. Dank voor je antwoord, Marcel Quote
0 HJK Posted April 23, 2003 Posted April 23, 2003 Als het goed is zou die op de CDROM moeten staan! Quote
0 AvD Posted April 23, 2003 Posted April 23, 2003 Wat Organeduc schrijft is juist: bij Educ-, VLA- en Box-licenses worden in principe enkel de licentiepapieren geleverd. CD-Rom's en handleidingen moeten daarbij apart besteld worden. Ik geloof dat die telkens zowat 25.- € kosten, maar ik ben niet helemaal zeker. Als je die nodig zou hebben, vertel dat dan maar, dan helpen we je wel verder. Vervelend is wel dat je voor die losse bestellingen telkens met de verzendkosten zit, zowat 12 tot 13 €. Quote
0 Peter Wagemans Posted April 30, 2003 Posted April 30, 2003 http://www.filemaker.com/downloads/pdf/fmp55_user_guide.pdf Da's de engelstalige manual, en FileMaker laat hem iedereen downloaden. Het zal dus hoogstwaarwchijnlijk ook geen legaal probleem zijn om de NL versie hier een keer op het forum te zetten, of een URL te plaatsen. Quote
0 mikezwet Posted May 21, 2003 Posted May 21, 2003 Het zal dus hoogstwaarwchijnlijk ook geen legaal probleem zijn om de NL versie hier een keer op het forum te zetten, of een URL te plaatsen. Dat zou idd erg handig zijn, aangezien mijn engels niet top is, Groetjes, Mike Quote
Question
Organeduc
Als je in een invoerveld een aantal dezelfde gegevens voortdurend moet invoeren, zou het gemakkelijk zijn als er een keuzelijst voor beschikbaar is. Toch moet de mogelijkheid blijven bestaan om zelf een ander gegeven in te voeren. Kan dat in FM 5?
Harttelijk dank alvast voor een reactie.
Marcel
9 answers to this question
Recommended Posts