Jump to content
  • 0

Sticky portal

HJK

Question

Posted

Ik heb een portal van 10 regels en in die portal bevinden zich 20 items. Dus via de scrollbar kom ik dus onderin naar de 20e item. Maar als ik buiten de portal klik, springt alles weer terug. Dus is item 1 t/m 10 weer zichtbaar.

Is het mogelijk de portal zo te 'locken' dat tíe blijft staan?? Ik dacht van niet, maar misschien heeft iemand een work-around.

Recommended Posts

• 0
Posted

Heel druk op dit ogenblik, dus geen tijd om een en ander na te trekken. Ik heb wel zoiets gevonden in de archieven. Ik weet niet van wie. Hopelijk staat dat erin.

HTH

PS Clarify accepteert alleen FP5-bestanden, maar dit is een ZIP. Ik heb met de extensie geprutst. Maak eerst van die FP5 terug ZIP, en dan pas dubbelklikken!

PortalFix.fp5

• 0
Posted

Jammer! Misschien kunnen we ergens nog iets anders vinden?

Of misschien is er wel een Clarifier die zoiets in mekaar heeft getimmerd?

• 0
Posted

He, dat ziet er goed uit. Ten minste ik kan deze voorbeeldbestanden op OS-X met Safari prima gebruiken.

Wat je dus in het protaal doet is zorgen dat het portaal niet meer regels bevat dan het aantal dat de portaal groot is. Een goed idee. Zo kan je tevens zorgen dat het sorteren goed blijft lopen als je bijvoorbeeld meer dan 300 records achter het portaal hebt zitten.

dank.

• 0
Posted

overigens, ik bekeer deze topic ook op mijn Windows machine met Explorer en zag dan de aangeboden voorbeeld bestanden niet, doe ik dan iets niet goed op de Windows machine?

• 0
Posted

Even rechtsklikken en dan: Doel opslaan als....

Als dan het dioloogvenster verschijnt even achter het bestand: .fp5 plakken!

en onderin kiezen voor (opslaan als type): Alle bestanden

Ik ga de techniek nu even bekijken!

• 0
Posted

Weet iemand of het ook mogelijk is om te scrollen door een portal heen (dus zonder dat alles weer terug springt als je buiten het portal klikt), van een bestand welke alleen maar een relatie heeft met zichzelf?

Bovenstaande bestanden heb ik bekeken, deze gaan uit van twee bestanden. Iemand een idee?

• 0
Posted

Bedankt voor je antwoord, Rony, alleen bij mij werkt de link helaas niet...

Ik had al het vermoeden dat het mogelijk is, alleen is het mij tot nu toe niet gelukt.

• 0
Posted

De link werkt nu in eens wel... alleen dit zijn de 2 bestanden die boven ook al staan vermeld. Mijn vraag: is deze portal truuk ook mogelijk indien er met 1 bestand gewerkt wordt (en een relatie heeft met zichzelf)?

• 0
Posted
Link werkt inderdaad niet. Jammer.

:idea:

Als je rechts klikt en Save Target As.... kiest, dan zul je zien dat de "%20" vervangen wordt door een gewone spatie :) Mogelijk moet je dit op een Mac even handmatig doen.

• 0
Posted
Als je rechts klikt en Save Target As.... kiest, dan zul je zien dat de "%20" vervangen wordt door een gewone spatie :) Mogelijk moet je dit op een Mac even handmatig doen.

Lap! 't Is nog waar ook. Dat werkt! Dank, doc.

• 0
Posted

Bedankt Rony voor je antwoorden, het moet inderdaad kunnen, kun je misschien kort beschrijven hoe je dit dan zou kunnen opzetten? Alvast bedankt

• 0
Posted
Bedankt Rony voor je antwoorden, het moet inderdaad kunnen, kun je misschien kort beschrijven hoe je dit dan zou kunnen opzetten? Alvast bedankt

djzu ... ik heb het aan mijn been. :cry:

Eef,

ik heb het nog niet getest, maar als je de relaties zoals in de voorbeelden, herlegt naar het eigen bestand, een paar globalen extra toevoegen, dan zou het moeten lukken mits nog wat extra kunst- en vliegwerk.

als ik nu wat tijd had ging ik het uitvlooien voor je, maar ik ben een projekt aan het afronden voor één van mijn klanten en dat moet eerst onder de voeten uit. maar ik kom er op terug.

btw : het schijnt dat de Flash me ook nog komt halen om naar de Colmar te gaan (:wink:). Heb ik zo ergens gelezen ...

• 0
Posted

djzu ... ik heb het aan mijn been. :cry:

Eef,

ik heb het nog niet getest, maar als je de relaties zoals in de voorbeelden, herlegt naar het eigen bestand, een paar globalen extra toevoegen, dan zou het moeten lukken mits nog wat extra kunst- en vliegwerk.

belofte maakt schuld, is het niet ?

ik heb net tussendoor even zitten proberen, ik zie het licht in de tunnel, maar er zijn nog een paar flinke bochten. :oops: