Jump to content
  • 0

Send mail script stap

Jimjams

Question

Posted

Ik meen dat ik dit probleem in het verleden al eens aangekaart heb maar ik kan het niet terug vinden. Bovendien dacht ik toen dat het om een bug ging die ondertussen al door Filemaker opgelost was.

Het gaat om het volgende;

Wanneer je onder Windows NT 4.0 met Office 97 en FM Pro t/m 5.5 de scriptstap

"send mail" gebruikt, loopt de getallenverwerking (bij gebrek aan een betere omschrijving) finaal in het honderd! Concreet bedoel ik het volgende:

Veld A (Number) = 0,125

Veld B (Number) =2,378

Veld C (Calcula) = Veld A + Veld B

Voor de scriptstap "send mail" uitgevoerd wordt, is het resulaat van Veld C = 2,503

Nadat de scriptstap "send mail" is uitgevoerd, wordt het resultaat van Veld C = 2,000!!

wanneer je vervolgens Filemaker afsluit en terug opstart is het resultaat terug 2,503.

Ik heb dit voor het eerst vastgesteld (na maanden waarbij de heren van SH-partners nog mee hebben helpen zoeken) onder FM Pro 4.0. Toen het eenmaal duidelijk was wat aan de grondslag van het probleem lag, heb ik die bewuste scriptstap uit mijn database verwijderd en nooit geen problemen meer gehad.

Onlangs heb ik de scriptstap terug in een nieuwe database gebruikt en geen problemen meer ervaren (werkend in Windows 2000 met Office XP en FM Pro Dev 5.5).

Voor een presentatie had ik echter de database samen met FM Pro 5.5 op een laptop met Win2000 en Office 2000 geïnstalleerd en mijn volledige presentatie zakte als een pudding in elkaar!

Blijkbaar houd Filemaker geen enkele rekening met wat gebruikers als mogelijke bugs op hun website plaatsen want ik heb dit ondertussen al 3 jaar geleden doorgegeven.

Voor diegenen die dit allemaal nogal ongeloofwaardig vinden; ik kan dit perfect nabootsen door bovenstaand voorbeeld uit te voeren.

Heeft iemand hier nog iets over opgevangen?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Vergeet het bovenstaande.

Als je de patch voor FM Pro 5.5 installeerd is het probleem opgelost.

Wat ik echter niet begrijp is dat je onder FM Pro 5.0 ook al een patch nodig had om het te verhelpen. Je zou toch denken dat ze de wijzigingen die ze in de updater voor een vorige versie hebben verwerkt, automatisch in versie 0 van de nieuwe Filemaker zouden stoppen.

Enfin, zo blijven we bezig zeker.... :?

• 0
Posted
Blijkbaar houd Filemaker geen enkele rekening met wat gebruikers als mogelijke bugs op hun website plaatsen ...
Ook mijn ervaring. FileMaker vind het ook niet nodig om feedback te geven. Toch vervelend gewoon als mensen bugs rapporteren, niet?