Ga naar inhoud
  • 0

invoer beveiliging


DEER

Vraag

Wie kan me helpen bij het volgende probleem:

 

Een tabel met 3 velden:

veld1 = datum (mag gewijzigd worden)

veld2 = unieke naam (input komt uit keuzelijst, dat zijn waarden haalt uit "Namen:Afkorting")

veld3 = werkuren (mag ook vrij gewijzigd worden)

 

Tijdens de invoer van de gegevens mogen alleen de velden veld1 en veld3 'vrij' worden ingevuld. Ik bedoel hiermee dat als er een fout wordt getypt er geen dramatische dingen gebeuren.

Veld2 mag alleen worden ingevuld aan de hand van de keuzelijst. Andere waarden zijn absoluut niet toegestaan. Mijn probleem

hiermee is, dat als je per abuis toch gaat letters of cijfers in de keuzelijst invoert (mocht niet, maar je deed het wel) dit toch geaccepteerd wordt en........... je hebt daarmee de bestaande unieke naam overgeschreven. Hoe voorkom je dit ? Is er een of ander schrijfblokkade mogelijk of een verificatie berekening die nagaat of het ingevoerde identiek is met een waarde uit "Naam:Afkorting" ?

 

Met dank voor de reactie.

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...