Jump to content
  • 0

Het delen van de meegeleverde sjablonen

Hnek

Question

Posted

Hoi,

Ik heb één van de meegeleverde sjablonen van FM6 (inventaris) aangepast aan mijn noden en nu wil ik dit laten gebruiken door verschillende collega's.

Bij het openen van het bestand op een andere computer, komt er de mededeling dat het bestand wordt geopend als gast ... en dat het vergrendeld is. Je kan geen enkel veld aanpassen.

Ik vind hierover niets terug in de handleiding of op het net. Heb gezocht bij sharing, access privileges en niets gevonden. Heb bestand is ook niet vergrendeld op OS-niveau.

Alles speelt zich af op OSX 10.2.5 en met versies 5.5 en 6 van filemaker.

Op de server waar ik het wil "hosten" kan ik ook niet aan de Access Privileges. Ik had die voor ik het bestand naar de server copieerde helemaal opgezet. (1 profiel dat alles mag en zonder paswoord, zonder profiel dezelfde problemen)

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Bij het openen van het bestand op een andere computer, komt er de mededeling dat het bestand wordt geopend als gast ... en dat het vergrendeld is. Je kan geen enkel veld aanpassen.

Wil je hiermee zeggen dat op de oorspronkelijke computer het bestand nog wel toegankelijk is voor de hoogste privileges? In dat geval moet je die instellingen toch nog eens grondig bekijken.

• 0
Posted

Ik heb dus geen wachtwoorden gedefinieerd momenteel. Ik heb het even geprobeerd met een blanco wachtwoord maar dat loste niets op.

Ik denk dat het nu opgelost is. Ik copieerde het bestand terwijl bij "sharing" de optie "multi-user" opstond. Als je het bestand dan opent op de server dan opent die dat blijkbaar via het netwerk. Het afzetten van de multi-user optie en daarna terug op lost dat op.

groeten,

Henk