Jump to content
  • 0

Script Repeater?

Tom

Question

Posted

:?: Hallo iedereen,

hoe kan ik een script om de dertig minuten automatisch laten opstarten?

(script delete alle records en doet een nieuwe import via ODBC)

Ik veronderstel dat dit een plug in wordt, iemand enig idee wat er best voor geschikt is?

alvast bedankt voor de reacties!

:D

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je kunt ook een scriptje maken wat je in bijvoorbeeld de taakplanner van windows zet. IEdere 30 minuten wordt dan dat bestandje geopend. In dat bestandje kun je bijvoorbeeld een script maken wat het script om te repliceren aanroept en daarna het opstartbestandje weer sluit. Dit kost niets en is erg eenvoudig te implementeren.

• 0
Posted

Ten eerste kun je geen script in de windows taakplanner zetten. Wel kun je een filemaker database daar in zetten, die automatisch wordt gestart. Die op zijn beurt weer een script laat starten. Maar dan zit je met het volgende probleem, dat iedereen die die database opstart, verplicht ook deze scriptstap te laten uitvoeren Daarbij komt nog bij dat als je het automatisch laat sluiten er niemand meer in kan komen.! Je zou het nog kunnen proberen via een aparte database, die dan een script laten starten in een andere database!

Al met al niet echt een handige oplossing!

• 0
Posted

Klopt niet helemaal volgens mij, HJK

Je kan in zo'n dummybestand twee scripts aanmaken;

Eén opstart-script dat automatisch getriggerd wordt wanneer het bestand geopend wordt en een tweede "administrator"-script dat enkel de file opent zonder verdere acties.

Wanneer je dan het bestand om welke reden dan ook wil bewerken kan je vanuit nog een ander FM-bestand een script creëren met daarin een "perform script" stap waarbij je het "administrator"-script uit het dummybestand activeert.

Op die manier kan je het openen en bewerken wanneer je maar wil.

• 0
Posted

Je hoeft zelf geen rekening te houden aan de fm-zijde van het verhaal met filelocking omdat de gegevens alleen maar worden geimporteerd. Ik neem aan dat er dus niets in de fm db gewijzigd wordt?