Ga naar inhoud
  • 0

Print Setup


burggraaf

Vraag

Een nieuwe printer geinstalleerd onder Vista / FMP 10. Deze printer is de standaardprinter. Wat ik ook probeer in bestaande bestanden kan ik de printer niet verzetten/wijzigen naar deze nieuwe standaardprinter maar blijft deze verwijzen naar onenote... Ze pikken dus de nieuwe standaardprinter niet op en in de setup is het ook niet te wijzigen (vorige printer is volledig gedeinstalleerd) Wat is hier mis/is daar aan te doen?

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Geen idee, maar ik weet wel dat de printerkeuze Windows en Filemaker niet vlekkeloos werkt.

Filemaker gaat uit van de driver, waar Windows uitgaat van de "snelkoppeling naar de driver", waarin ook instellingen verwerkt zijn.

 

Stel dat je op 1 printer twee snelkoppelingen hebt liggen met elk hun eigen instellingen, dan blijkt in de praktijk altijd de eerst aangemaakte snelkoppeling te werken.

Printertje weggooien en opnieuw aanmaken wil in mijn geval wel eens helpen.

 

Maar het werkt gewoon niet helemaal zoals Windows het had bedoeld.

Link naar reactie
  • 0

Start > All Programs > Accessories > Comand Promp

 

Typ "regedit" en hit de enter toets

 

Open KEY_CURRENT_USER

Open Software

Open Filemaker

Daar even zoeken naar default printer en string leegmaken

 

Werkte vroeger in ieder geval...

 

Groeten,

Stef

Link naar reactie
  • 0

Als ik een bestand clone lijkt het probleem verholpen maar zit het nog wel in de andere bestanden. Zit 'm dus niet in de windows registry... zit echt in de bestanden.

Weet alleen niet zeker of de clone oplossing het hele probleem ook daadwerkelijk verhelpt of slechts 1-mailg...

Link naar reactie
  • 0

Heel grappig ( grappig?) dat FileMaker printing bugs een eigen plaatsje krijgen op het FIleMaker forum... :?

 

Hoe dan ook, ik heb een half uur nodig gehad om te bekomen van het nieuws dat FileMaker EINDELIJK een bug reporting forum heeft.

Hip hip hoera, leve de open bedrijfscultuur. FileMaker kan daar als product en als bedrijf alleen maar beter van worden.

En begrijp me niet verkeerd, ik ben ongelooflijk blij dat het zware gat eindelijk verdwenen is, ik werd er een beetje moedeloos van. Het forum heeft ook een "kudos" systeem dat ik jullie aanraadt om eens te bekijken, en de feature te gebruiken voor de bugs die je het meest irriteren. De todo-list voor bug-fixing bij FileMaker wordt immers gesorteerd volgens de bugs die het meest gerapporteerd worden, en dat kudos systeem lijkt me een manier om een bug hoger op hun lijstje te krijgen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...