Jump to content

Avibus aegre volantibus Deus humilis ramos creavit (BJ)...eu

Recommended Posts

Posted

Ziehier de vertaling:

"Voor de moeizaam vliegende vogels schiep God de lage takken".

Ik heb gelukkig - en ook op dit forum - nogal wat mensen ontmoet waarnaar je echt kunt opkijken. Hierdoor zie je jezelf in een correcter perspectief, en ben ik blij dat er die lage takken zijn. Zo geraak ik er ook eens op...

Vorige week kreeg ik Wim Decorte op bezoek. Ik had ook Stef gevraagd. Als je die twee bezig hoort en ziet met FileMaker...

En, beste Peter, je herinnert je zelf nog wel hoe ik je ooit jaren geleden in Brussel een probleem voorlegde dat niemand opgelost kreeg, en waar ik al weken mee bezig was. Het heeft je toen om en bij de drie minuten gekost om een antwoord te suggereren dat perfect bleek te werken.

Posted

Ha, gij kent Wim ook! Wim is graag gezien bij FileMaker in de US, waarschijnlijk omdat ze denken dat hij een Canadees is. Wim zou helpen op de volgende DevCon om FileMaker Inc. toch terug een beetje meer aandacht te laten schenken aan Europa... wat wij natuurlijk enorm op prijs stellen.

Zo blijkt FileMaker vergeten te zijn dat ik altijd in de ETS heb gezeten, en beta versies voor hun testte. Acuut geheugenverlies; Claris heeft nooit bestaan. Een trauma?

PS: dat van die lage takken is schitterend (het was niet echt een lage tak voor mij, maar desalnietemin prachtig)!

• 2 weeks later...
Posted

Het gaat om Bob Joossen, een kunstschilder-dichter die ik jaren geleden kende. Hij had van die vogels zijn lijfspreuk gemaakt, maar vond - dacht - geloofde dat het in het Latijn beter zou staan. Vandaar zijn vraag om het te vertalen. Je gaat dat dus nog niet in "les pages roses" vinden, maar dat gold voor alles wat daar in staat de eerste keer dat het gezegd werd!

• 11 months later...