jw Posted May 6, 2003 Posted May 6, 2003 Kan iemand het verschil aangeven. De Xserver 1.33 is heel snel, maar OS-X server en Fm server onder OS-X weer wat minder dan onder OS-9. Kan iemand vertellen of het snelheidswinst voor de gebruiker oplevert? Quote
0 jw Posted May 9, 2003 Author Posted May 9, 2003 Ok, dan zal ik het antwoord maar geven. Ik heb vandaag de Xserve 2x1Ghz het 1Gb geheugen geïnstalleerd. Het netwerk is natuurlijk 100 Mbit. Alleen deze machine geeft een snelheidswinst op van ongeveer 20 procent. Dit in een portaal dat 300 records toond dit worden gesorteerd op een rekenveld en waar in de regel van de portaal bovendien tal van rekenvelden staan die van een datumberekening afhangen. Het portaal blijft te langzaam dus ik ga waarschijnlijk iets doen met de portaalconstructie die laast werd besproken. Waarbij je eigenlijk zelf handmatig de portaal vuld. Quote
0 Peter Wagemans Posted May 15, 2003 Posted May 15, 2003 Bedankt voor dit rapportje. Nu we het toch over snelheid hebben, onlangs heb ik de firewire networking geprobeerd. Die technologie is nog steeds in beta, maar werrkt wel. Even tussen 2 Macs met OS X, kwestie dat ik toen nog geen XP machine ter beschikking had met firewire en bijpassend kabeltje. Opstelling: 1 FileMaker Server 5.5 (G4 350) en 1 FileMaker client 6 (Pismo G4 500). Het buikdansende netwerk pijltje is verdwenen als je op de "hosts" knop klikt. M.a.w. de lijst van gehoste bestanden is onmiddellijk beschikbaar. Inloggen gaat zeer snel, en met de bestanden werken gaat zo snel, dat het gewoon lijkt dat je lokaal werkt. Bestanden kopieren van de ene machine gaat tegen een slordige 12-14 MB per seconde. Niet slecht.Mits ik een firewire hubje aanschaf, kan ik mijn kantoortje hier volledig op firewire laten werken. Zie ik wel zitten... Quote
Question
jw
Kan iemand het verschil aangeven.
De Xserver 1.33 is heel snel, maar OS-X server en Fm server onder OS-X weer wat minder dan onder OS-9.
Kan iemand vertellen of het snelheidswinst voor de gebruiker oplevert?
2 answers to this question
Recommended Posts