Ga naar inhoud
  • 0

weggevallen accountgegevens bij openen op afstand


leerling

Vraag

We hebben 4 werkstations waar op een station Filemaker 9 pro in geinstalleerd waarmee een startbestand in een data directory wordt geopend. Dit geopend bestand wordt gedeeld voor iedereen in het netwerk. Het startbestand is een soort menu waar alle andere bestanden, middels het klikken op iconen kunnen worden geopend. Op de overige 3 werkstations wordt Filemaker 8.5 geopend en via openen op afstand wordt het startbestand van versie 9 benaderd.

Dit werkt allemaal prima, maar het probleem is dat alle bestanden beveiligd zijn middels wachtwoorden om te voorkomen dat de gemiddelde gebruiker dingen gaat doen waar deze en ook ik achteraf spijt van kunnen krijgen.

Als, via versie 8.5, via het startbestand, de bestanden worden geopend, wordt nergens meer een accountnaam cq wachtwoord gevraagd, wat heb ik vergeten cq fout gedaan?

Ik hoop dat iemand al eens tegen dit probleem is opgelopen en mij een mogelijke oplossing kan bieden?

Alvast bedankt

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Begrijp ik het goed dat je juist wel wil dat er om inloggegevens wordt gevraagd?

 

Wat FM doet bij het openen van een bestand is proberen in te loggen met dezelfde gegevens als waarmee het eerste bestand is geopend.

Als dat lukt, wordt nergens meer om gevraagd.

Lukt dat niet, dan wordt om inloggegevens gevraagd.

 

Dus het is bepalend hoe het start bestand wordt geopend.

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

In het startbestand, dat als menu is opgevoerd, zijn 2 opties; of als admin met wachwoord, of als gast waar de gebruikers mee starten. (Zo blijf ik in de gelegenheid om een script, indien nodig, te wijzigen) Dit werkte in versie 3.06 van Filemaker perfect, ging men verder in het menu dat werd er, voor iedere gebruiker, om een wachtwoord gevraagd dat moest worden ingevuld.

Ik realiseer me dat versie 3.06 helemaal niet vergekijkbaar is met versie 8.5 of 9 maar het kwam raar over dat opeens wachtwoorden voor accounts, die ik zeker wist dat er bestonden, niet meer gevraagd werden. Het rare is namelijk dat Filemaker bij sommige bestanden in de vervolgstructuur wel om wachtwoorden vraagt(als er via het menu bestand een los bestand wordt aangeroepen) maar als wordt verwezen naar een volgend menu bestand en van daaruit wordt een bestand aangeroepen dan is het in te geven wachtwoord weg, a) bij het menu bestand en b) bij de volgende onderliggende bestanden.

Het is zelfs zo gek dat als ik bijvoorbeeld een van de bestanden die middels de onderliggende menu structuur wordt aangeroepen, rechtstreeks wil openen dan wordt ook geen wachtwoord gevraagd terwijl dit wel de bedoeling zou moeten zijn. Als er in het menu bestand wordt geopend als gast, met beperkte rechten, dan heb je, als je de volgende bestanden opent, er wordt geen wachtwoord gevraagd, plotseling weer alle rechten, kan je scripts maken, in de layout etc. Lijkt me dat er ergens iets verkeerd gaat.

Ik heb zelf naar een mogelijke oplossing gezocht, niet kunnen vinden en hoop dat er iemand is die mij hierin kan helpen.

Als ik het goed begrijp kan ik dus nergens aangeven dat het bestand iedere keer dat het wordt aangeroepen een wachtwoord vraagt, is het eerste inloggen van het bovenliggende bestand goed gegaan dan verschijnt er niets meer?

 

alvast bedankt voor alle hulp,

 

groetjes,

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...