Jump to content
  • 0

spelling checker

HJK

Question

Posted

is het mogelijk in een multi-user omgeving de user-dictonary te delen?

Ik bedoel dus dat als één iemand een woord toevoegd, gelijk de andere gebruikers daar ook gebruik van kunnen maken.

Heeft iemand hier ervaring mee?? Aan te raden, Ja of nee?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik denk dat het in een gewone peer to peer-opstelling niet kan en dat de User dictionary op dezelfde manier door FileMaker behandeld wordt als een global field: locally stored en "ieder het zijne". In een Citrix- of TS-omgeving zou het misschien wel werken. Heb dat niet uitgetest.

Wat je natuurlijk wel kan doen, is na elke sessie het woordenboek van een "hoofd"-gebruiker kopiëren over de woordenboeken van de anderen heen. In dat geval is het wel te hopen dat die hoofdgebruiker "haar niet teveel geweld aandoet".*

---------------------------------

* Vele, vele jaren geleden was "Voor wie haar soms geweld aandoet" een radio- of TV-programma rond taalzuiverheid.

• 0
Posted
In een Citrix- of TS-omgeving zou het misschien wel werken. Heb dat niet uitgetest.
Ikke wel, toen met FileMaker Pro 4. Daar de user dictionary in de gesharede Program Files/FileMaker/System/ directory zit, en die voor de gebruikers van een terminal server read only is (of toch zou moeten zijn), was het heel eenvoudig. De user dictionary was niet beschikbaar, voor niemand.

Als ik vandaag in de settings van mijn FileMaker Pro 6 kijk, dan zie ik dat je de user dictionary zelf kan kiezen. Dus kan die voor elke terminal user anders ingesteld worden.

Dat is niet hetzelfde als "delen", maar het werkt al wel.

Als je dan toch met een "gedeelde" user dictionary wilt werken - dat kan ook. FileMaker geeft geen foutmeldingen op een gefaalde file lock (die hij nodig heeft om te kunnen schrijven), maar ondertussen ben je wel toegevoegde woorden gewoon kwijt, als iemand anders ook aan de user dictionary is aan 't bijvoegen.

Zoals Clint Eastwood placht te zeggen: "You just wonder: do I feel lucky today..."...

:wink: