EasyKoen Posted May 8, 2003 Posted May 8, 2003 Hallo, Ik kom volgend fenomeen tegen: De inhoud van een tekstveld in FileMaker wordt gecopieerd en geplakt in MS Word. Op Mac wordt de styling (Bold, Underline, enz..) mee gecopieerd en geplakt. (Dat is wat de klant wil) Onder Windows XP gaat deze opmaak volledig verloren. Heeft iemand daar een oplossing of een verklaring voor? Koen Quote
0 AvD Posted May 8, 2003 Posted May 8, 2003 Zelfde probleem met andere Windows-versies. Ik probeer iets te vinden en hou je op de hoogte. Quote
0 AvD Posted May 8, 2003 Posted May 8, 2003 Voilà, dit weten we nu al: In a message dated 5/8/03 11:19:52 AM, avd@avd-ci.be writes: When a styled text is copied and pasted in FileMaker, the style remains. When a styled text is copied in FileMaker and pasted into Word for Mac, style remains. When a styled text is copied in FileMaker and pasted into Word for Windows, style disappears! 1) Why? 2) What can we do to keep the style? Aileen Silver - grote FileMaker dame - antwoordt meteen: This has been a problem since FM went to the PC (way back when). It has nothing to do with FileMaker ! I had a solution that created 120 page document from one record. Since FM did not print multi page documents very well, I wanted to get it into Word (or any word processor). From the Mac, it was no problem. Here's what I have been told by MANY experts, plug in mfgs, etc.: The PC does NOT use the same clipboard from program to program. All the data has to go to the base of Windows (DOS) and there it loses its formatting. Don't forget that all windows systems sit on top of DOS, even though you don't ever need to program it that way. I said it then and I will say it now, IF anyone can get formatted text from FM to any other program, they will make a fortune So far, copy and paste will not work. That being said, CAN you use XML export ? If the document is consistent (mine wasn't) and you have standard formatting, you can create an XSLT style sheet and use that. Aileen Quote
0 EasyKoen Posted May 8, 2003 Author Posted May 8, 2003 Alvast bedankt voor de info! Al weer een goede reden om op Mac te werken... Ik kan in ieder geval al bij de klant argumenteren dat het niet aan FileMaker ligt maar een het operatingsysteem. Koen Quote
0 EasyKoen Posted May 9, 2003 Author Posted May 9, 2003 Ik heb ondertussen, dankzij de tip van Wim DeCorte, volgende Windows clipboard extender gevonden. http://www.smartboardxp.com/ Quote
0 DJ_Lucv Posted May 9, 2003 Posted May 9, 2003 Ik denk dat het probleem op te lossen zou zijn als Filemaker gebruik zou kunnen maken van de verschilelnde api's in Windows. Quote
Question
EasyKoen
Hallo,
Ik kom volgend fenomeen tegen:
De inhoud van een tekstveld in FileMaker wordt gecopieerd en geplakt in MS Word.
Op Mac wordt de styling (Bold, Underline, enz..) mee gecopieerd en geplakt. (Dat is wat de klant wil)
Onder Windows XP gaat deze opmaak volledig verloren. Heeft iemand daar een oplossing of een verklaring voor?
Koen
5 answers to this question
Recommended Posts