Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker Pro Advanced 9.ov3


Palmpje

Vraag

Geacht forum,

 

Ik heb Filemaker Pro Advanced 9.0v3 op mijn Imac, maar, ik heb Snow Leopard geïnstalleerd en nu loopt mijn Filemaker steeds vast.

Ik heb wel Rosetta geïnstalleerd maar dat helpt niet, ik blijf het probleem houden.

 

Want ik kan maar een paar records invoeren en dan loopt het vervolgens vast, is hier misschien een oplossing voor :?

 

Alvast bedankt.

 

Groet Palmpje

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Rosetta heb je voor 9.0v3 echt niet nodig, dat geeft eerder problemen dan dat het iets oplost.

Als je plug ins gebruikt die allen onder rosetta draaien dan doen die het gewoon niet.

In de filemaker map in je applications folder staat een map met extensies, daar zitten je plug-ins in maar als je er zelf nooit een ingezet hebt zal dat het probleem niet zijn.

Misschien moet je anders gewoon filemaker opnieuw installeren, je moet dan in geval van fm9 wel eerst deactiveren en dan na installatie weer activeren volgens mij.

Link naar reactie
  • 0

Er moet wat anders aan de hand zijn. Hier lopen zowel 9 als 10 (advanced weliswaar) als een trein onder 10.6.1

Kijk ook eens of hier geen plug-ins zitten toevallig (~ = thuismap):

~/Bibliotheek/Application Support/FileMaker/Extensions

 

Als herinstalleren niet werkt, dan kan je nog volgende stappen doen (van eenvoudig naar drastisch)

  • FM voorkeuren weggooien
    ~/Bibliotheek/Preferences/FileMaker/com.filemaker.client.*.plist
    ~/Bibliotheek/Preferences/FileMaker/FileMaker Preferences/ FileMaker Pro * Prefs
  • Bevoegdheden herstellen (met Schijfhulprogramma)
  • 10.6.1 updater http://support.apple.com/kb/DL930 downloaden en opnieuw installeren (backup!)
  • 10.6 opnieuw installeren + 10.6.1 update (backup!)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb een vraag over het publiceren van de database via webpublishing.

In mijn database die ik wil publiceren, heb ik het vinkje bij IWB aangezet.

Wanneer ik bij samengebruik dan zou moeten selecteren welke database er gepubliceerd moet worden, staat er geen enkele.

 

Ik heb al verscheidene pogingen gedaan, maar niets lukt me.

 

Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik werk met Filemaker Pro 9

Link naar reactie
  • 0

Nou mensen het loopt nog steeds vast.

 

Ik had het kant en klare programma voor Dvd's gebruikt om mijn Dvd's in te voeren, maar ik kan maar een paar records invoeren inclusief de cover, en dan loopt het vervolgens weer vast, want dan draait er zo'n gekleurd rondje, dus wat het probleem is weet ik niet, maar ik wordt er nu onderhand gestoord van, want onder Leopard werkte het wel goed, dus ik zit te overwegen om mijn systeem weer terug te zetten naar Leopard.

 

De versies 9 en 10 heb ik zolang van iemand gekregen om te proberen, en als het beviel dat ik een legale versie zou aanschaffen, maar als dergelijke problemen zich blijft voor doen, denk ik dat ik er toch maar van af zie, want Filemaker is niet goedkoop.

 

Groet Palmpje

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...