Ga naar inhoud

Wat vindt u hiervan?


rmw

Aanbevolen berichten

Je gaat toch niet met FileMaker stoppen, he Jean?

 

Waarschijnlijk wel Peter. Ik kan de nieuwe versies niet meer aan.

 

 

Wel, ik weet van Peter dat hij hij hard aan het werken is aan de volgende versie van de Troi Dialog, dus voorlopig houdt mijn statistiekje wel stand...:-)

 

... er zal ook wel een dag komen dat PB aan uitbollen denkt.

Het zal van de mogelijke 'overnameprocedure' afhangen of de plug ins blijven voort bestaan.

Link naar reactie

Op zich heeft Peter wel gelijk met de "afhankelijkheden".

 

Jean zegt wel te stoppen, maar dat is pas als hij echt niet meer verder kan. De nieuwsgierigheid naar vernieuwingen houdt hem staande en zijn drive om het met ons te delen evenzo !

 

Maar... ik prijs mij gelukkig dat vrijwel alle problemen die ik heb gehad, zonder plug-ins waren op te lossen.

Op ééntje na: de integratie of koppeling met Outlook. Die vond ik de moeite van de investering waard.

 

En verder?

Maak ik gebruik van Irfanview om met fotomateriaal te rommelen, gebruik ik DOS commando's om FTP af te werken, etc. etc.

Geen plug-ins, maar losse programmatuur die niet afhankelijk is van de Filemaker versie.

 

Daar zit'm net de kneep. Door afhankelijkheden van versies met Filemaker komen diverse plugins zo ver achteraan hobbelen, dat Filemaker oude versie niet meer leverbaar is, waar de nieuwe plugin er ook nog niet is. Als juist dan een klant nieuw wil gaan starten, zit je mooi te kijk.

Vertel dan maar dat jouw Filemaker applicatie nog niet geschikt is voor de nieuwste versie van Filemaker. Een zwaktebod bij uitstek.

 

Oftewel, ik zie de uitdaging in Filemaker mogelijkheden optimaal te benutten. Dat Filemaker zelf ook verandert, dat is dan maar zo. Ik weet dat zoiets voor elke ontwikkelingsomgeving geldt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...