Jump to content
  • 0

datum controle

eurotouring

Question

Posted

Ik in mijn databanl alle gegevens inzitten ivm mijn autobussen: vervaldag keuring - vervaldag verzekering - vervaldag medische keuring van mijn chauffeurs. Hoe kan filemaker mij verwittigen dat er een vervaldag nabij komt. Ik open iedere morgen dus mijn relationeel programma en wil dus dat er waarschuwing komt als één van de datums bijna bereikt wordt.

Dit is een verduideling van mijn vorige vraag.

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Gebruik een Case statement voor de controle van de vervaldatum per item.

Hiervoor kun je per item vastgestelde periodes gebruiken.

Voor technische controle 3 weken (21 dagen) bv, omdat er waarschijnlijk nog herstelling/onderhoud dient te gebeuren.

Medische controle chauffeur 2 weken, enkel afspraak met dokter en/of oogarts, etc.

Indien controleDatum groter is dan 'vandaag - 14' en kleiner dan 'vervaldatumItem' ; 'vermelding'.

Maak een openingsscript waarbij een controle gebeurt op de inhoud van deze controlevelden (isEmpty) en laat een actie volgen die afhankelijk is van het al of niet leeg zijn van deze velden.

Ik gebruik oa een gekleurde achtergrond, groen = alles ok, blauw = 3 weken, geel = 2 weken, rood = 1 week of over tijd.