Jump to content
  • 0

Filemaker Mobile


Dr_Flash

Question

Posted

Zijn er mensen die ervaring hebben met FileMaker Mobile voor Palm OS? Ik wil het graag gaan draaien op een Sony Clié SL-10, maar het heeft alleen zin als alle layouts en scripting ook functioneel zijn. Had al begrepen dat je per veld kunt selecteren wat je op je Palm wilt krijgen, dus de container fields zal ik wel weglaten om ruimte te besparen. Maar zou je de database ook meteen op een memory stick kwijt kunnen om hem van daaruit te openen?

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted
Zijn er mensen die ervaring hebben met FileMaker Mobile voor Palm OS? Ik wil het graag gaan draaien op een Sony Clié SL-10, maar het heeft alleen zin als alle layouts en scripting ook functioneel zijn. Had al begrepen dat je per veld kunt selecteren wat je op je Palm wilt krijgen, dus de container fields zal ik wel weglaten om ruimte te besparen. Maar zou je de database ook meteen op een memory stick kwijt kunnen om hem van daaruit te openen?

 

Vanop een memory stick kan je een databank zeker openen.

Ik gebruik Filemaker Mobile versie 2.O (dacht ik).

Met deze versie kan je geen rekenvelden gebruiken, kan je geen scripting gebruiken en kan je ook geen eigen layouts ontwerpen.

Popupmenu zijn mogelijk.

Toch is het handig maar is wel beperkt in zijn gebruik.

  • 0
Posted

Het aantal records is ook beperkt tot ik dacht 5000 per DB.

Voor grotere db dien je op te splitsen ...

En wat geduld uit te oefenen.

Leo

  • 0
Posted

PS. By the way: Meer miserie gehad met het besturingssysteem zelf dan met FM Mobile: crashes, crashes, freezes, crashes, freezes, hotsync problemen: op verschillende toestellen dan nog.

Leo

  • 0
Posted

Leo, dank je wel voor je reactie. Ik ben over het Palm OS zelf trouwens zeer tevreden. Enige instabiliteit zou kunnen veroorzaakt worden door hacks. Maar dat is een Palm OS aangelegenheid en hier dus off topic.....

  • 0
Posted
Zijn er mensen die ervaring hebben met FileMaker Mobile voor Palm OS? Ik wil het graag gaan draaien op een Sony Clié SL-10, maar het heeft alleen zin als alle layouts en scripting ook functioneel zijn. Had al begrepen dat je per veld kunt selecteren wat je op je Palm wilt krijgen, dus de container fields zal ik wel weglaten om ruimte te besparen. Maar zou je de database ook meteen op een memory stick kwijt kunnen om hem van daaruit te openen?

 

Vanop een memory stick kan je een databank zeker openen.

Ik gebruik Filemaker Mobile versie 2.O (dacht ik).

Met deze versie kan je geen rekenvelden gebruiken, kan je geen scripting gebruiken en kan je ook geen eigen layouts ontwerpen.

Popupmenu zijn mogelijk.

Toch is het handig maar is wel beperkt in zijn gebruik.

Ik heb een Sony PEG-TG50, maar ik krijg mijn database die ik op de memorystick heb geplaatst niet open met filemaker mobile op mijn PDA, wat moet ik precies doen ??

 

dank

  • 0
Posted

Heb je hem gewoon gekopieerd? Dan gaat het niet werken. Wat je moet doen is in FMP onder het menu File > Sharing kiezen en dan single user, en onderaan de mobile companion aanvinken (staat ook in de handleiding van FMM). Dan een keertje hotsyncen et voilá. :)

  • 0
Posted
Heb je hem gewoon gekopieerd? Dan gaat het niet werken. Wat je moet doen is in FMP onder het menu File > Sharing kiezen en dan single user, en onderaan de mobile companion aanvinken (staat ook in de handleiding van FMM). Dan een keertje hotsyncen et voilá. :)

 

Dat is dus het probleem de FM mobile hotsync werkt niet ..... sterker nog daarna doe de hele sync het niet meer ... Dankjewel Filemaker :x

 

 

Hoppend op een oplossing met FM 7 + FM Mobile 3 ???

  • 0
Posted

Ik heb het (goed) werkend op een iPaq met Mobile 2003 en FM 5.5 en FM 6.0

Er staat een support database op en een versiebeheer (app ontwikkel tool). Werkt tot nu toe stabiel.; Synch gaat ook goed.Ik gebruik ongeveer 8 maanden; heb geen ervaring met FM en Palm OS overigens.

  • 0
Posted

Wat jij bedoelt is ongetwijfeld Windows Mobile 2003. Welke versie van FileMaker Mobile gebruik je dan? Overigens is idd de koppeling via ActiveSync (PocketPC/Windows Mobile) heel anders dan via HotSync (Palm). Tegen topicstarter zou ik willen zeggen: spreek me aan op de eerste de beste Palmclub- danwel FileMaker-meeting (whichever comes first) dan wil ik er weleens naar kijken (wel laptop en palmpje meenemen en kabeltje en zo :) )

 

:oops: Topicstarter ben ik zelf. Okee :) Ik bedoelde DKV :!:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...