Jump to content
  • 0

batch import

HJK

Question

Posted

Omdat importeren (grote hoeveelheden) via de combinatie FMpro Server <--> Client relatief lang duurt tov FMPRO rechtreeks naar lokale database wil ik het volgende graag bereiken.

s'nachts Filemaker Server 5.5 sluiten. Daarna (via een event plugin) lokaal de database openen in FMPRO 6 en de import starten. Daarna FMPRO 6 automatisch weer laten sluiten (ook via deze plugin) en Filemaker Server 5.5 weer starten, zodat de files weer op de jusite manier gehosted worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hm.... en toen bleef het stil....

Dan zit er niets anders op om het daadwerkelijk te maken en te testen.

Resultaten volgen nog!

• 0
Posted

Weet niet of je windows of mac os draait? In windows moet dit in principe mogelijk zijn met een 'normale' windows scheduled task (of at command).

Voor de import gebruik je een filemakerbestand met een autostart importscript dat na afloop de toepassing weer afsluit. Je zou hier met de open url functie volgens mij zelfs de server weer kunnen starten! Iets van:

Record importeren (zonder dialoogvenster)

Open URL (c:\progfiles\filemaker\fmserver.exe) (zonder dialoogvenster)

Toepassing afsluiten

• 0
Posted

Ik zou het gewoon met het windows AT command doen.

Met een at command schedule je een batch file.

In die batchfile:

-stop je de server (hoe dat moet staat in de docs van de server)

-lanceer je een filemaker file die met een opstartscript begint te importeren

-als je importfile klaar is laat je een filemaker script weer een batchfile aanroepen die de server weer start, met AT kun je remote programmas starten. Het lijkt me echter het handigst en het snelst om alles op de server machine te draaien

• 0
Posted

Ander truukje, zelfde uitkomst. Was ook eigenlijk een beetje misbruik van de open url functie... en het AT command heb je sowiezo al nodig om de hele boel in gang te zetten.

• 0
Posted

Opgepast wel met AT commando's op Windows NT/XP. De AT service runt standaard als SYSTEM account, dus als je script blijft hangen kan je er niet bij. Er zit dan niks anders op dan de taak de killen of de computer te herstarten.

Mijn ervaring hiermee is het resultaat van gedane stommiteiten... :?