Jump to content
  • 0

afdruk probleem --> afbeelding in container

gfx9

Question

Posted (edited)

Hoi,

ik heb een probleem met het afdrukken van afbeeldingen vanuit FileMaker (10).

1) op het scherm (afdrukvoorbeeld) ziet de afbeelding er goed uit (zelfde resolutie als origineel)

2) maar als de record exporteer naar pdf wordt de afbeelding groter dan het origineel, waardoor de afbeelding wazig wordt.

Zie bijlage voor Filemaker bestand.

Alle tips zijn welkom!

gfx9

Test.fp7

Edited by Guest

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Volgens mij niet. Zowel bij pdf export als normaal afdrukken nagegaan.

Het vreemde is dat de afbeelding wel op het scherm goed wordt weergegeven,

maar bij het afdrukken niet meer scherp is...

Is er een oplossing?

• 0
Posted

Ik denk dat je "probleem" voortkomt uit de misleidende communicatie van Fm.

Als je in je Fm layout bent, die ingesteld staat op 100%, dan wordt in werkelijkheid in je scherm een verkleining van de 100% weergegeven......

Controleer maar met de object info, 1cm = niet 1cm.

Bij het afdrukken wordt wél écht 100% weergegeven.

Vr groet

Harry

• 0
Posted

Hoe zorg ik ervoor dat de afbeelding ook bij het afdrukken (of exporteren naar pdf) op de juiste manier

(zelfde resolutie als origineel) wordt afgedrukt?

gfx9

Test.fp7

• 0
Posted

Bedankt voor het nagaan.

Ik werk met Windows. Wil je de pdf bijvoegen dan kan ik zien hoe de pdf erop een Mac uitziet.

Alvast bedankt!

gfx

• 0
Posted
Ik begrijp niet goed wat dit toevoegt? maar bij deze een schermafdruk zoals het er uit ziet als PDF

Hoi het lijkt er op dat de afbeelding ook bij jou, bij het omzetten naar PDF, minder scherp is dan op het scherm in Filemaker zelf?

• 0
Posted

Je geef aan dat bij export de afmeting aangepast wordt in de eerste vraag. Dat is op mac niet het geval dat wil ik je laten zien.

Dan het wazig worden? Misschien dat je de verschillen kunt ontdekken in bijgevoegde schermafdruk?

4 stuks in een plaatje. de database, een pdf, een afbeelding in Photoschop en een Jpeg.

5a758dcb26dc6_Schermafbeelding2009-11-22om18_51_02.thumb.png.2d05c0d1a280f8d801afdd776b7fd614.png

• 0
Posted

Kijk bij mij ziet e.e.a. er scherper uit.

Bij het exporteren naar Pdf wordt het net als de 4 voorbeelden, minder scherp dan het origineel.

5a758dcb29131_KijkinFileMakerzietdeafbeeldingerscherperuit.PNG.4e5d2b70c1ab9d1705d8e6f098051c88.PNG

• 0
Posted

Dit zit 'm in het verschil tussen beeldschermresolutie en afdrukresolutie. Voor scherpe weergave op je beeldscherm is 72dpi voldoende, voor afdrukken heb je aan 72 puntjes per 2,54 cm (inch) niet voldoende voor een scherpe weergave. Vanaf 150 dpi zal het aanzienlijk beter worden. Voor echt scherpe afdrukken (en drukwerk) heb je beter 300dpi nodig. Let wel, dit geldt voor pixel-geörienteerde images. Bij vector-images heb je niks met resolutie te maken. Je voorbeeld is een zogeheten lage-resolutie-plaatje.