Ga naar inhoud
  • 0

File van server halen


VickB

Vraag

De FM Server Admin Console 9 voorziet het uploaden van een database naar de FM Server van een klant ver weg.

 

Maar het omgekeerde is er niet.

 

Ik heb echter een lokale versie nodig hier op kantoor.

 

Ik kan, uiteraard, inloggen op de database via fmnet en daar wijzigen wat ik met volledige toegangsprivileges allemaal kan, en ik kan ook alle mogelijkheden van de Server Admin Console gebruiken.

 

Iemand suggereerde een backupschedule aan te maken om het bestand weg te schrijven naar een lokale computer hier op kantoor, maar ik twijfwl of dat kan.

 

Heeft iemand raad?

 

BVD

Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Servers zijn doorgaans goed beveiligd tegen toegang van buitenaf en met normale FTP-programma’s gaat downloaden dan niet zomaar.

 

In zo’n geval werkt TeamViewer uitstekend. Op zowel de server als de lokale computer moet de teamviewerclient geïnstalleerd zijn en op de server moet je in kunnen loggen als administrator via schermdeling of iets soortgelijks (win of mac).

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

 

Maar je kunt wel TeamViewer opstarten natuurlijk...

 

Bij TeamViewer heb je iemand nodig 'aan de andere kant' om de sessie op te starten.

 

Als er iemand aan de andere kant zit heb je TeanViewer niet nodig.

 

Ik meen van de OP te begrijpen dat er niemand aan de andere kant is.

 

Het zou compleet remote moeten gebeuren.

Link naar reactie
  • 0

Ik herken die problematiek. Het kan zich met name voordoen wanneer een developer die werkt op afstand het slachtoffer dreigt te worden van een kwaadwillige klant: deze beweert dat een bepaalde feature van een solution niet werkt. De developer logt in met zijn Admin-rechten en constateert dat het wel werkt. Als hij het 's anderendaags aan een collega wil demonstreren, en hij logt weer in, dan ziet hij dat de klant op een of andere manier netwerkmatig de toegang onmogelijk gemaakt heeft (of erger nog: door een oneerlijke collega heeft laten blokkeren): inloggen kan niet meer, en bewijzen dat het wel werkt dus ook niet.

Mijn idee is dat als een Admin een databank mag oploaden, hij die ook weer zou moeten kunnen downloaden, en dat zonder enige assistentie van de andere kant.

Link naar reactie
  • 0
Bij TeamViewer heb je iemand nodig 'aan de andere kant' om de sessie op te starten.

 

Ik ging er even vanuit dat je administrator-toegang hebt tot de server en dan kan je remote toegang krijgen met remote desktop of schermdeling of iets dergelijks. Degene aan de andere kant ben je op dat moment gewoon zelf. Wanneer je geen administrator-toegang hebt dan gaat het hele verhaal inderdaad niet op.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...