Jump to content
  • 0

Opener generator

Dr_Flash

Question

Posted

Wij maken veelvuldig gebruik van het concept "Opener". Een klein FileMaker-bestandje dat geen velden bevat, enkel een script:

Open file 1
Open file 2
.
.
Open file n
Sluit Opener

Dat automatisch gedraaid wordt bij opstarten.

Misschien wil ik wel teveel, maar zou het misschien mogelijk zijn om dit verhaal zelf via FM te automatiseren? Ik ben al even aan de gang geweest. Velden die ik gebruik zijn Openernaam, Openerlocatie, Servernaam en File 1 t/m File n. Nou wil ik een script maken dat telkens aan de user vraagt om de gewenste parameters, waarna de opener automagisch gegenereerd wordt. Ik stuit echter telkens op de Windows shell. Kan ik op de één of andere manier iets maken als in: "haal uit de Opener Generator een bestandsnaam, en vul die in in de Windows-dialog box "open file" die je tegenkomt bij het maken van een opener"?

Of wil ik echt te veel? :?

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hey Flits, (met blauw zwaailicht neem ik aan?)

De oplossing ligt in dit geval niet in filemaker. Het handigste alternatief is een 'normale' shortcut, als volgt opgebouwd:

fmp5://@/

in jouw specifieke geval waarschijnlijk:

fmp5://saturnus@galaxynl01/formel_einz.fp5 :)

Een en ander werkt vanaf (volgens mij) versie 5, de passwordoptie is trouwens optioneel en vanzelfsprekend in veel gevallen niet aan te raden omdat die dan dus gewoon in plain text in je shortcut staat.