joser Posted December 28, 2009 Posted December 28, 2009 Hallo allen, na een ganse dag in een database te werken, vliegt filemaker (8.0) er plots uit (was na een paste-commando). Bij het opnieuw opstarten kan ie het database-bestand niet meer openen. Nu vraagt filemaker een login met wachtwoord. Op het originele bestand stond zeker geen login & wachtwoord (het standaard ; Admin zonder wachtwoord) Kan iemand mij verder helpen ? Heb bestand in bijlage gestopt. Zou graag morgen het eindresulataat demonstreren, maar heb dit bestand nodig!! Heb al alle soorten van combinaties geprobeerd, database laten herstellen dooro filemaker lukt ook niet, ie blijft vragen naar een login & paswoord. Iemand een ideetje? Database Telefoon.fp7 Quote
0 Yves Posted December 28, 2009 Posted December 28, 2009 Oei, tijdje geleden. Ik kan het bijgevoegde bestand niet openen wegens "beschadigd"( FM10) Waar je moet op letten : FM8 is hoofdlettergevoelig. Het volstaat (denk ik) om één van de twee velden (gebruiker of wachtwoord) in te vullen en het andere blanco te laten, maar hetwelke precies....? Succes! Quote
0 hiker Posted December 28, 2009 Posted December 28, 2009 Hier lukt zelfs herstellen niet (door FM10), valt dus weinig mee te doen. Boodschap is dat er met de toegangsprivileges gerommeld is. Quote
0 joser Posted December 28, 2009 Author Posted December 28, 2009 Bedankt voor jullie reactie ! Maar er is echt niet mee gerommeld geweest, gewoon tekst uit een word-document ge-pasted in een layout, en filemaker stopte met de melding dat er een fout was opgetreden. Sindsdien is het bestand niet meer toegankelijk,..... mvg Joser Quote
0 pjotter Posted December 28, 2009 Posted December 28, 2009 Voorzover ik kan nagaan is er inderdaad geen account aangemaakt. Quote
0 andries Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 op eender welke manier dat ik de file wil of kan gebruiken krijg ik de melding dat die beschadigd is. Ik vrees dat je van een back-up zult moeten werken. FileMaker heeft inderdaad met je privilegesets zitten spelen... Quote
0 pjotter Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Voorzover ik kan nagaan is er inderdaad geen account aangemaakt. Ik krijg namelijk de melding dat er geen user en ww zijn aangemaakt in deze database als ik dit nakijk met een programma om ww te achterhalen. Quote
0 joser Posted December 30, 2009 Author Posted December 30, 2009 Bedankt allen voor jullie reacties, 'k heb intussentijd heb bestand opnieuw aangemaakt. Ik vrees te hebben gevonden waardoor de fout is gekomen. Ik was de database aan het vormen zowel thuis als op kantoor. Hiervoor plaatste ik het bestand op een USB-stick. Her en der heb ik gelezen dat het heel onverstandig is filemaker bestanden op een USB-stick te plaatsen, laat staan, ze als origineel bestand op een stick te plaatsen, zoals ik bezig was. Heb mijn lesje geleerd ! U allen een fijn oudejaar toewensend, met vriendelijke groet Joser Quote
0 pjotter Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Op zich heeft de usb stick niet dat tot gevolg ben ik bang. Ik werk al 2 jaar met bestanden via de usb stick en niets dan lof. Zelfs een paar runtime bestanden draai ik op die manier ter plaatsen Quote
0 artimachead Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 Ik heb het bestand geopend met FM 8 Advanced en het vraagt om een wachtwoord. Het bestand is dus niet ernstig beschadigd. FM 10 zegt wel dat het bestand beschadigd is. Quote
0 Yves Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 En krijgen we eventueel een inkijk in het bestand? Quote
0 artimachead Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 En krijgen we eventueel een inkijk in het bestand? Aan wie vraag je dat?? Quote
0 joser Posted January 2, 2010 Author Posted January 2, 2010 Tuurlijk, heb er de gelinkte bestanden ook aan toegevoegd, voor de volledigheid misschien kan er iemand mij een hint geven hoe je snel een 5-tal gegevens (velden) van één layout naar de ander kopieert. Nu doe ik dat met een kopie-ga naar layout-paste-keer terug naar layout-kopie-........enz. (zie script werkbon in db telefoon) Met vriendelijke groet, Joser D-base.zip Quote
0 fmwebshop Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Je kunt de hele kopieer layout selecteren en plakken in/naast de bestemmings layout en de bruikbare objecten van hieruit naar de bestemmings layout schuiven. De overtollige objecten verwijder je. Quote
0 pjotter Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 snel even kijkend naar je voorbeeld denk ik zelf dat je beter je database iets anders kunt opzetten. Het copieren van gegevens is niet nodig bij de juiste relaties. Ook zou ik alles in 1 database zetten ipv diverse losse bestanden. Quote
0 JeanWM Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 ...en the keys. Nothing but the keys. So help me Codd Quote
0 joser Posted January 6, 2010 Author Posted January 6, 2010 Vroeger zette ik alles in één database, maar men heeft mij hier in den tijd aangeleerd alles zoveel mogelijk op te splitsen. En wat dhr JeanWM bedoelt snap 'k niet echt. Waarschijnlijk een inside joke.....? Eind deze week komt (eindelijk) filemaker 10 bij ons binnen, 'k zal eens grondig tijd maken om de handleiding en de voorbeeld-bestanden uit te pluizen groetjes Joser Quote
0 JeanWM Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 De inside joke is dat er geen enkele sleutel in de files is. Je relaties liggen tussen velden ipv entity keys. De joke zal zijn dat indien je ook maar 1 letter van je velden verandert je systeem plat ligt. Vandaar even the Codd link. En indien je een andere inside joke wil hebben: bekijk eerst je business rules voor je aan een toepassing begint..... Quote
0 joser Posted January 7, 2010 Author Posted January 7, 2010 "....bekijk eerst je business rules...." ? Oei, overtreed 'k misschien een of andere regel is zeker mijn bedoeling niet ! mvg Joser Quote
Question
joser
Hallo allen,
na een ganse dag in een database te werken, vliegt filemaker (8.0) er plots uit (was na een paste-commando).
Bij het opnieuw opstarten kan ie het database-bestand niet meer openen.
Nu vraagt filemaker een login met wachtwoord.
Op het originele bestand stond zeker geen login & wachtwoord (het standaard ; Admin zonder wachtwoord)
Kan iemand mij verder helpen ? Heb bestand in bijlage gestopt.
Zou graag morgen het eindresulataat demonstreren, maar heb dit bestand nodig!!
Heb al alle soorten van combinaties geprobeerd,
database laten herstellen dooro filemaker lukt ook niet, ie blijft vragen naar een login & paswoord.
Iemand een ideetje?
Database Telefoon.fp7
19 answers to this question
Recommended Posts