Jump to content
  • 0

Loop in berekening


EricJ

Question

Posted

Probleem:

 

In mijn dBase zijn de volgende velden aanwezig:

Aanvangspunten (getal)

Wedstrijd1 (getal)

Wedstrijd2 (getal)

Wedstrijd3 (getal)

Wedstrijd4 (getal)

 

Aan het einde van een seizoen bestaat het totaal aantal behaalde punten uit een optellingen van deze 5 velden.

Nu wil ik bij aanvang van een nieuw seizoen starten met het totaal aantal behaalde punten. Deze optelling moeten dus weer terecht komen in het veld "Aanvangspunten".

Hoe doe ik dit zonder in een berekeningsloop te geraken?

 

Eric

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted
Probleem:

 

In mijn dBase zijn de volgende velden aanwezig:

Aanvangspunten (getal)

Wedstrijd1 (getal)

Wedstrijd2 (getal)

Wedstrijd3 (getal)

Wedstrijd4 (getal)

 

Aan het einde van een seizoen bestaat het totaal aantal behaalde punten uit een optellingen van deze 5 velden.

Nu wil ik bij aanvang van een nieuw seizoen starten met het totaal aantal behaalde punten. Deze optelling moeten dus weer terecht komen in het veld "Aanvangspunten".

Hoe doe ik dit zonder in een berekeningsloop te geraken?

 

Eric

 

Ik zou zeker niet op deze manier werken omdat je de stand van de scores niet bijhoudt.

Maar om een antwoord te geven op uw vraag zou ik gewoon de optie "stel veld in" gebruiken waarbij je de berekening van die velden in de aanvangspunten zet. Hiervoor heb je een klein scriptje nodig. Let er wel op dat je het script beveiligd zodanig dat je niet onnodig hierop kan drukken.

  • 0
Posted

Dat scripje heb ik eigenlijk al.

deze verplaasts het eindcijfer naar de aanvangspunten.

Hiermee blijft de cirkel nog steeds gesloten. Want voer ik het script nogmaals (per ongeluk uit) dan krijg ik een nieuwe optelling.

 

Bij aanvang van het nieuwe seizoen wil ik dus alleen het veld aanvangspunten gevuld hebben met de dan actuele punten, de andere velden moeten leeg gemaakt worden want die staan weer te popelen om weer ingevuld te worden.

De berekeningsloop moet verder intact blijven.

Suggesties?

  • 0
Posted
Dat scripje heb ik eigenlijk al.

deze verplaasts het eindcijfer naar de aanvangspunten.

Hiermee blijft de cirkel nog steeds gesloten. Want voer ik het script nogmaals (per ongeluk uit) dan krijg ik een nieuwe optelling.

 

Bij aanvang van het nieuwe seizoen wil ik dus alleen het veld aanvangspunten gevuld hebben met de dan actuele punten, de andere velden moeten leeg gemaakt worden want die staan weer te popelen om weer ingevuld te worden.

De berekeningsloop moet verder intact blijven.

Suggesties?

 

Je kan toch de velden via datzelde script leegmaken.

anders mag je ze mij gerust eens doorsturen want ik denk dat wij niet op dezelfde golflengte zitten

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...