Jump to content
  • 0

Reeksopvolging

JeanWM

Question

Posted

We zitten nog in de 'behangpapier' versie.... :lol:

File A bestaat uit het ingeven van een getal/record, waarbij, via een script, de 50 opvolgende cijfers/records aangemaakt worden.

In File B is een controle op het bestaan van het getal in File, op het ogenblik van het aanmaken van een record. Indien het niet bestaat, verwittiging...

Wat er zou moeten gebeuren....

Op het ogenblik van het aanmaken van een record in File B, waarbij gebruikt gemaakt wordt van het 'laatste' getal uit een reeks in File A, dient, in File B, een aanduiding te komen welke getal(len) uit File A NIET gebruikt werden.

Ik zit reeds op het niveau van bepaling van het laatste getal uit de reeks, dat was niet moeilijk.

Voor het bepalen van de niet gebruikte getallen ben ik blijkbaar 'te complex' bezig...

Iemand een idee, methode, werkwijze.....

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
We zitten nog in de 'behangpapier' versie.... :lol:

File A bestaat uit het ingeven van een getal/record, waarbij, via een script, de 50 opvolgende cijfers/records aangemaakt worden.

Indien alle getallen verschillend zijn kan je dat eenvoudig oplossen met een lookup. Een bijkomend veld waar de aanduiding inkomt of je dat getal gebruikt hebt of niet.

• 0
Posted
Tx for reply...

Zover was ik eigenlijk al.

Alleen de stap verder....

Hoe krijg ik de niet gebruikte 'binnen' een gegeven reeks ?

begrijp uw vraag niet goed. Je kan ook altijd bij de lookup aanduiden "indien geen exacte overeenkomst gebruik .... ".

Als je in de andere file datzelfde gebruikt kan je alles tonen in een portaalrij.

Maar ik denk dat je iets anders wil zeggen.

• 0
Posted

Stel :

File A : input 1

reeks records wordt aangemaakt via script gaande van 1 tot 50

volgende input 51

reeks wordt aangemaakt via script gaande van 51 tot 100

Er worden nog een aantal controles uitgevoerd, maar die laat ik hier buiten beschouwing.

File B :

records worden aangemaakt met gebruik van getallen uit File A.

Via set field en relatie wordt in A aangegeven welke getallen gebruikt werden.

Probleem :

Bij gebruik van '50' in File B dient aangegeven te worden welke getallen (enkel of meervoudig) niet gebruikt werden tussen 1 en 50.

Bij gebruik van '100', aanduiding van niet gebruikte getallen tussen 51 en 100.

Dat kan/mag via portaal, global oid.

Tot nu toe krijg ik ALLE niet gebruikte, en dat is niet de bedoeling. :evil:

Misschien zijn we hier 'te lang' op aan 't boteren. Slaap zou te oplossing kunnen brengen. :lol:

• 0
Posted

Bij gebruik van '100', aanduiding van niet gebruikte getallen tussen 51 en 100.

Dat kan/mag via portaal, global oid.

Tot nu toe krijg ik ALLE niet gebruikte, en dat is niet de bedoeling. :evil:

je hebt een aanduiding van de records die gebruikt worden. je houdt waarschijnlijk de getallen 1 tot 50 en 50 tot 100 enz. ergens bij.

Als je dat getal deelt door 50 en je gaat afronden naar boven dan kan je een selectie maken van die reeks getallen. In uw andere file doe je hetzelfde.

Maar in de file A maak je wel een veld waar je de aanduiding en de berekening samenvoegt waardoor je enkel de gegevens gaat tonen in File B die niet gebruikt worden in file A. Je toont de gegevens in een portaalrij.

• 0
Posted

Hmm, blijkbaar slachtoffer geworden van mijn eigen vereenvoudiging.....

In File A wordt eigenlijk gebruikt gemaakt van een complexe cijfer/letter combinatie, die ik (eindelijk) sequentieel tot een goed oplopende reeks heb kunnen maken.

Ik bleef eigenlijk focussen op dat veld..... :oops:

Als ik daarbij nog een gewoon nummeriek veld gebruik (1 - 50 enz.) zal ik er wel geraken.

TX

• 0
Posted

[Off Topic]

Hi se7en

Je quotes lopen mis omdat BBCode moet uitgeschakeld zijn. Ik loop je al een tijdje achterna om die telkens uit te klikken. Wil je je profiel even aanpassen?

Thanks

• 0
Posted
[Off Topic]

Hi se7en

Je quotes lopen mis omdat BBCode moet uitgeschakeld zijn. Ik loop je al een tijdje achterna om die telkens uit te klikken. Wil je je profiel even aanpassen?

Thanks

waar kan ik dat standaard uitklikken.

• 0
Posted

Beste se7en

Zoals gezegd: in je profiel. Daar staan een aantal Voorkeuren. Één ervan betreft die BBCode. Simpel uitklikken.

HTH