Guest Posted May 20, 2003 Posted May 20, 2003 Ik heb een overzichtlijst met daarin enkele belangrijke velden van mijn databank. is het mogelijk om tijdens het scrollen over deze lijst de "current file" te laten oplichten in een andere kleur? any comments are welcome Quote
0 dannydv Posted May 20, 2003 Posted May 20, 2003 je kan een veldje maken met daarin een soort van recordnummertje. De auto-enter waarde voor de veld stel je in als een calculation veld = Status (CurrentRecordID). Dit wordt dus netjes gevuld bij de aanmaak van een nieuw record. In een tweede veldje, bereken je nu de inhoud van een container veldje afhankelijk van dat recordnummertje vergeleken met de Status (CurrentRecordID). Als ze gelijk zijn dan vul je de inhoud van dat veld met het achtergrondkleur dat je wil gebruiken om je geselecteerde record aan te duiden. Als ze verschillend zijn dan maak je dat veld leeg. Zelf gebruik ik in de meeste db die ik maak een global container veldje, repeating 10x, met daarin een aantal achtergrond kleuren. Door in Layout mode te gaan kan je een een klein blokje tekenen, vullen met een kleur, het blokje copieren, overgaan naar Browse mode en het daar in 1 van je 10 containerveldjes plakken. Met de instructie GetRepetition (repeating field, number) haal je dan de juiste kleur op voor je achtergrond banner. achtergrondbanner = Case (recordnr = Status (CurrentRecordID); GetRepetition (achtergrondkleurtjes, 1) ; "") hier gebruik ik het eerste kleurtje in mijn achtergrondkleurtjes global container repeating field. Het veld achtergrondbanner moet je nu ook wel nog als achtergrond gaan plaatsen achter de andere velden, en liefst maak je de velden op de voorgrond dan ook doorzichtig... Maak ik de dingen iets duidelijker ? Ik hoop dat ik je hiermee vooruit help Quote
0 AvD Posted May 20, 2003 Posted May 20, 2003 Knappe techniek waarmee je heel wat mensen blij maakt! Voor de beginners zal het wel wat moeilijk zijn, denk ik. Misschien zouden we... Ik dacht zo... Als we nu eens... Nu Peter er toch voor gezorgd heeft dat we kunnen... Ahum, ahum... Quote
0 dannydv Posted May 20, 2003 Posted May 20, 2003 Er zit ergens nog een addertje onder het gras. Je kan niet automatisch een calculation triggeren door te veranderen van record. Voorlopig geef ik hier een voorbeeldje van een alternerende achtergrondkleur. gebruikt grotendeels een vergelijkbare techniek, maar niet echt hetzelfde dus. AlterneerRecord.fp5 Quote
0 dannydv Posted May 20, 2003 Posted May 20, 2003 nog een voorbeeldje dat kan helpen. Nog altijd niet echt wat je wil (ik vermoed dat het niet kan) De actieve record krijgt een andere kleur van zodra je in een van de velden van het record komt te staan. Dit is een pure layout oplossing, geen extra velden of scripts dus. John Mark Osborne geeft deze uitleg I love this technique so much I just call it cool! No scripts, calculations or relationships are needed to highlight the current record when a field is selected. All you need to do is change the background color of the body part to whatever highlight color you desire. This is done by selecting the body part while in layout mode and then choosing a fill color. Then, you mask the body with a rectange the same fill color as the header and footer. You also need to make sure your fields are filled with the transparent pattern. When you click into a field, FileMaker Pro brings the color of the background through the transparent fields. Cool! COOL.FP5 Quote
0 AvD Posted May 20, 2003 Posted May 20, 2003 Ik zit hier met rode oren. Één download-bestandje was genoeg geweest... Quote
0 dannydv Posted May 20, 2003 Posted May 20, 2003 jij niet alleen. Ook ik want ik vrees dat er niet echt een oplossing is voor zijn probleem. Maar we hebben er toch weer iets van geleerd. Hopelijk hij ook Quote
0 carl_vdm Posted August 26, 2004 Posted August 26, 2004 Ik heb toevallig hetzelfde probleem gehad. Ondanks alles ben ik tot een resultaat gekomen waarbij de achtergrondkleur wordt gewijzigd naargelang de geselecteerde record. Het geheel gebeurt wel door een scriptje en geen zuivere calculationField. Het script wordt uitgevoerd van zodra er een veld of record geselecteerd word. Ik wilde dit even graag met jullie delen... Carl. HighLight_CurrentRecord.fp5 Quote
Question
Guest
Ik heb een overzichtlijst met daarin enkele belangrijke velden van mijn databank.
is het mogelijk om tijdens het scrollen over deze lijst de "current file" te laten oplichten in een andere kleur?
any comments are welcome
7 answers to this question
Recommended Posts