Jump to content
  • 0

Get functie bij Samengebruik

HarryR

Question

In het netwerk staat een PC waarop een applicatie draait voor meerdere gebruikers. Het is een PC. In een map staan bestanden die in de applicatie worden weergeven.

Nu draaien er in dat netwerk zowel PC als Mac's en dan zijn de 'bestandspaden' verschillend. Binnen de applicatie is een tabel waarin een aantal basisgegevens worden bijgehouden en opgevraagd, handig als je een (meestal vaste) naam moet wijzigen!

In die tabel staat ook een veld waarin m.b.v. de Get-functie het platform wordt opgevraagd. Hij geeft keurig -2 (hoewel het onder Windows 7 draait, maar alla). Maar, ook op een Apple die op met de Samengebruik-applicatie werkt wordt de waarde -2 weergegeven. En dat kan kloppen, maar ik wil toch graag weten op welke machine ik werk, dus wat moet ik doen om die waarde 'Mac' op te halen? Geeft een script wel die waarde?

Alvast bedankt, Harry

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik ben de Help even ingedoken (dat had ik beter eerst moeten doen!) en daar kwam ik tegen een document genaamd Berekeningen oplossen op een hostcomputer met een tweetal lijstjes "Get-functies die op client- en hostcomputers [hetzelfde/verschillend] evalueren". En daarmee denk ik een aardig eindje op weg te zijn met de oplossing.

Ik moet dus om te weten op welke (OSX of Windows) client er gewerkt wordt een Get gebruiken uit de lijst "verschillend". Een eerste test (Get (SysteemVersie )) gaf inderdaad al terug er dat op de server de systeemversie 6.1 (Windows 7) draait en op de client 6.0 (Vista). Wat overigens merkwaardig is want deze functie staat in de lijst "hetzelfde"! Maar er blijven genoeg mogelijkheden over om op te testen.

Groet, Harry