Jump to content
  • 0

foundset tonen in portal

PackD

Question

Posted

Hallo,

Ik gebruik nu een functie (GetValueSet = GetNthRecord ( Field; StartValue ) & If(IsValid(GetNthRecord ( Field; StartValue + 1));¶ & GetValueSet(Field; StartValue + 1)) ) die alle ID's van een gevonden reeks records verzamelt (Foundset). Het resultaat van deze functie is een calculatieveld die de ID's met "¶" gescheiden in een lijst heeft waardoor zo de portal wordt opgebouwd/getoond met alleen de gevonden records.

Het probleem stelt zich dat bij veranderen van de foundset/lijst van geselecteerde records (bij een zoek bv), de portal niet altijd de recente foundset toont maar vaak de oude nog laat zien. De portal wordt dus niet aangepast...Het heeft te maken met refresh van de data (in de calculatie) die niet steeds degelijk gebeurt. Door een refresh van de window te doen is het meestal wel opgelost.

Iemand een suggestie hoe dit kan aangepakt worden of is het inherent een probleem? Een betere suggestie om het tonen van de lijst in de portalrow te doen?

FM 11 doet het ook nog niet juist :-(...Kan de filter in de portal in versie 11 misschien een oplossing betekenen?

Bedankt voor feedback. PackD

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik zou, denk ik, gewoon een loop maken die de keys verzamelt, en dan het portaal tonen.

Dat lijkt me een snelle methode.

Heb je veel data in de foundset? bij meer dan 200 rec denk ik dat het wat traag wordt.

• 0
Posted

Hallo,

Een loop is te traag...

De keys worden al verzameld door de custom function. Dus dat werkt!

Probeer het maar eens: gewoon de functie toevoegen, een calculatieveld Multikey maken, en de primary key invullen in "Field", Startvalue = 1. Dan een relatieleggen tussen primary key en het Multikey veld: hij toont in de portaal alleen de gevonden reeks. Clean dus...

Alleen is de synchronisatie tussen wat de functie "berekend" en de match voor het tonen in de portaal via de multi key niet accuraat. Zoals gezegd meestal doet het systeem dit correct, maar soms ook niet. Het heeft te maken met de update van de relaties... Ik vraag me dus af of een of andere bijkomende actie dit kan behelpen.

Groeten, PackD