Ik ben even aan het uitzoeken wat ik het beste kan doen i.v.m. een vraag van een klant van ons, zij willen graag een photocatalogus database hebben waar 1 iemand dingen aan toe voegt en de rest alleen in mag kijken.
Wat de rest ook mag doen is een selectie veld aan vinken en eventueel een order nummer in een order nummer veld zetten. Voor de rest mogen zij niets doen.
Dit is natuurlijk perfect voor FileMaker, daar kan je de privilege's prima mee verdelen.
Maar dat zou voor hun betekenen dat je 12 licentie's zou moeten aanschaffen en ik weet al dat ze daat niet willen, veel te duur.
We dachten ook aan een programma als Cumulus maar die kunnen niet voor een groep mensen alle velden afschermen met uitzondering van een paar velden die je wel in zou mogen vullen.
Maar is het nu een goede oplossing om de database te hosten met FileMaker Unlimited en dan iedereen te laten browsen via een webbrowser en dan de photo's te importeren en beheren op die FileMaker Unlimited Applicatie?
Ik heb al een beetje gestoeid met CDML en dat gaat toch erg leuk.
Maar gaat het wel snel genoeg, 12 man via intranet op 1 FileMaker Unlimited?
Question
Nico
Ik ben even aan het uitzoeken wat ik het beste kan doen i.v.m. een vraag van een klant van ons, zij willen graag een photocatalogus database hebben waar 1 iemand dingen aan toe voegt en de rest alleen in mag kijken.
Wat de rest ook mag doen is een selectie veld aan vinken en eventueel een order nummer in een order nummer veld zetten. Voor de rest mogen zij niets doen.
Dit is natuurlijk perfect voor FileMaker, daar kan je de privilege's prima mee verdelen.
Maar dat zou voor hun betekenen dat je 12 licentie's zou moeten aanschaffen en ik weet al dat ze daat niet willen, veel te duur.
We dachten ook aan een programma als Cumulus maar die kunnen niet voor een groep mensen alle velden afschermen met uitzondering van een paar velden die je wel in zou mogen vullen.
Maar is het nu een goede oplossing om de database te hosten met FileMaker Unlimited en dan iedereen te laten browsen via een webbrowser en dan de photo's te importeren en beheren op die FileMaker Unlimited Applicatie?
Ik heb al een beetje gestoeid met CDML en dat gaat toch erg leuk.
Maar gaat het wel snel genoeg, 12 man via intranet op 1 FileMaker Unlimited?
Moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
6 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.