Jump to content
  • 0

Excel import - tabblad selecteren

Willem_P

Question

Posted

Beste mensen,

Regelmatig importeer ik vanuit een Excelbestand data in FMP. Deze data staan per weeknummer gerangschikt op verschillende tabbladen in het Excelbestand.

Ik zou graag deze importhandeling via een script willen laten verlopen. De plaats van het Excelbestand op de schijf is hierbij makkelijk op te geven, maar ik zoek een mogelijkheid om tijdens het lopen van dit script een weeknummer in te voeren dat verwijst naar het door mij gezochte tabblad. Evt. zou het ook handig zijn om automatisch te kunnen verwijzen naar het laatst gevulde tabblad (meest recente weekgegevens).

Wie helpt mij verder op weg?

Alvast bedankt voor de te nemen moeite,

Wim

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

kan volgens mij jammer genoeg niet direct in FileMaker, je kan namelijk niet de werkbladen via een calculatie berekenen.

Je zou 52 if statements kunnen maken, maar dat is wat overkill denk ik.

• 0
Posted

Andries, bedankt voor je reactie.

Ik zat al een beetje aan dezelfde (on)mogelijkheden te denken. 52 if-statements is wel een hele lange weg.....maar voor zover ik kan overzien toch de enige. Voorlopig nog maar even handmatig importeren en misschien dat er nog een andere originele oplossing mogelijk is. Misschien eerst een macro in Excel om de recent gevulde tabbladen naar een andere file te kopiëren en vervolgens automatisch importeren in FMP....? Andere suggesties van harte welkom!

Mvg, Wim

• 0
Posted

Als je de week die je wilt importeren als eerste tabblad zet (kun je slepen) dan importeer je die.

Maar dat is alleen gemakkelijk als je steeds de afgelopen week wilt importeren, niet als je elke keer alle weken wilt importeren.

• 0
Posted
Op 28-3-2010 om 16:22, Willem_P zei:

maar ik zoek een mogelijkheid om tijdens het lopen van dit script een weeknummer in te voeren dat verwijst naar het door mij gezochte tabblad

Een worksheet/tabblad of zelfs een named range opnemen in je script, kan dit 14 jaar later eigenlijk nog steeds niet?

• 0
Posted
14 minuten geleden, Banach zei:

Ik zou zeggen: probeer het eens! 😀

Ja das een goeie Banach! Dat ik daar nou niet opkwam... Ik zie niet hoe het zou moeten en tegelijkertijd verbaas ik me erover dat deze functionaliteit niet in FM zit. Vandaar toch maar de vraag gesteld. Wellicht is er een plugin voor o.i.d. Ik hoopte eigenlijk dat iemand een goede tip had.