Jump to content
  • 0

Opstartperikelen

HetBruist

Question

Posted

Hallo, ik ben geheel nieuw in FileMaker. Heb reeds de nodige stukken gelezen maar begrijp een basisprincipe niet.

In mijn database kan ik meerdere tabellen bouwen. Dat doe ik via Manage > Database. In de tab Tables maak in een nieuwe tabel aan en voeg de nodige velden in. Als ik mijn manage database venster verlaat verschijnt hij met zijn naam in het Dropdown menu van Layouts. Daar kan ik hem selecteren en weer kiezen uit Form view, List view of Table view. Maar als ik de nieuwe layout verwijder heb ik dus geen enkele manier meer om mijn database te bewerken? Maw, ik heb altijd een Layout nodig om een gegevens in de tabel in te voeren? En dat je dus ook altijd drie View modussen hebt (Form view, List view of Table view) voor iedere tabel.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

klopt helemaal

FileMaker is niet zoals een SQL database met een web interface bijvoorbeeld, waar data, processen en interface onafhankelijk zijn van elkaar. In FileMaker zijn deze onafscheidelijk aan elkaar verbonden, en heb je altijd een layout nodig om data te bewerken (zelfs als je via scripts data wilt bewerken).

ps: welkom op dit forum!