Ga naar inhoud
  • 0

veldwaarden gevonden reeks in één berekening


peerke

Vraag

Is het mogelijk om de veldwaarden van tekstveld in een gevonden reeks in een berekening te tonen? Het gaat met name om de gevonden reeks. De veldwaarden uit de hele tabel lukt me nog wel denk ik.

 

Bijvoorbeeld:

veld A; week 14 , veld B; Jan

veld A; week 14 , veld B; Piet

 

veld A; week 15 , veld B; Jan

veld A; week 15 , veld B; Klaas

 

veld A; week 16 , veld B; Wim

enz.

 

Als de gevonden reeks is: week 14 dan moet het resultaat zijn: Jan, Piet

Als de gevonden reeks is: week 14…15 dan moet het resultaat zijn: Jan, Piet, Klaas

 

alvast dank, Peerke

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Het zoeken via een portaal is geen optie aangezien er allerlei andere tellers parallel lopen. Ook geeft dat steeds dubbele resultaten.

Als je op basis van die relatie een valuelist aanmaakt dan worden die dubbele in de valuelijst niet getoond, dat doet Filemaker niet.

Vervolgens maak je een veld aan met de volgende berekening

ValueListItems ( Get ( FileName ) ; naam van valueList )

Wat je met die parallele tellers bedoelt weet ik niet maar dat is dan ook nog een kwestie die je moet oplossen, misschien ben je zo wel al een heel eind op weg.

Succes en groet, Niels

Link naar reactie
  • 0

De lijst produceren via de valuelist items werkt opzicht goed. Maar ik heb mijn voorbeeld wat te simpel gehouden. In werkelijkheid zijn er nog meer variabelen dan alleen week en naam. Ook 'project' en 'soort werk' enz. Daar kan allemaal op gezocht worden en dus moet er voor al de mogelijkheden een relatie gemaakt worden met een ander veld en iets verzinnen wat dan de goede relatie kiest om te tonen. Ik ben er nog niet uit. Ik had gehoopt dat het zonder omweg kon.

Dank, Peerke

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...