Jump to content
  • 0

Samengebruik uitschakelen

Duckie

Question

Posted

Binnen het bedrijf waar ik werk zijn we onlangs gemigreerd naar Filemaker 6.

Daarbij is in de Citrixomgeving (remote desktop) die we gebruiken de optie om bestanden via samengebruik te sharen uitgeschakeld.

Nu kunnen gebruikers samengebruik dus niet meer inschakelen, maar het blijkt echter dat bestanden die al voor samengebruik ingeschakeld zijn nogsteeds te gehost worden, hetgeen problemen opleverd met onze Citrixservers.

Weet iemand een manier (programma, script) om samengebruik uit te schakelen voor alle files (en dat zijn er ongeveer 18000 dus handmatig is geen optie)???

Any help is appreciated!

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
voor alle files (en dat zijn er ongeveer 18000

Duckie, man, ik geraak niet meer recht. We hebben al iemand gehad met miljoenen records in één file, maar een bedrijf met 18.000 bestanden? Da's toch geen KMO?

Vertel daar eens wat meer over!

• 0
Posted

Het bedrijf in questie is het grootste televisie productiebedrijf van Nederland. Er wordt al zeker een jaar of zes, zeven gebruik gemaakt van filemaker, dus in de loop der tijd is er nogal wat materiaal ontstaan, uiteenlopend van kandidatenbestanden, logboeken tot volledige contract- en publieksadministraties.

Om nou te zeggen dat alle 18000 files dagelijks in gebruik zijn gaat wat ver, is een hoop archiefmateriaal bij, maar ook daarbij moeten we zeker zijn dat er geen servers kunnen 'hangen' op samengebruik binnen filemaker... daarvoor hebben we drie filemakerservers staan. (Waren er eerst acht, dus we gaan de goede kan op :? )

• 0
Posted

Blijkbaar wil je niet hebben dat er nog files geshared worden. Misschien kan je in de Filemaker client het netwerk protocol op zetten. Maar waarschijnlijk komen er dan wel andere punten naar boven waar dit wel nodig is.

• 0
Posted

Dan is het daar zeker wel een beetje slecht georganiseerd lijkt mij. 18000 files daarin kun je vrijwel alle informatie die bestaat in stoppen. Maken jullie niet gebruik van een gestructureerde omgeving waarin je een of ander CMS hebt?

• 0
Posted
Dan is het daar zeker wel een beetje slecht georganiseerd lijkt mij. 18000 files daarin kun je vrijwel alle informatie die bestaat in stoppen. Maken jullie niet gebruik van een gestructureerde omgeving waarin je een of ander CMS hebt?

Zo zou je het kunnen zeggen... Er is lange tijd geen aandacht aan besteed. Er wordt nu wel actie ondernomen om een aantal bedrijfssystemen te ontwikkelen waarin bijvoorbeeld kandidaten, logs en adressen bijgehouden worden.

Bij die 18000 zijn waarschijnlijk ook een hoop openers, persoonlijke adresboeken en kopieën van kopieën van kopieën...

Maar helaas, nog geen antwoord op de vraag over samengebruik :cry:

• 0
Posted

misschien heb je hier iets aan??

Binnen Filemaker zou ik het niet zo gauw weten, maar kan je niet iets regelen in de rechten van de bestanden zelf, zodat een ander de melding krijg dat deze al in gebruik is. Dit moet dan natuurlijk worden afgevangen nog voordat het bestand wordt geopend.

Ik ben verder niet zo thuis in Applescript, maar ik neem aan dat je daarmee Filemaker wel kunt vertellen dat de samenbruik van bestanden moet worden uitgezet. Of werk je op Windows, is Filemaker ook scriptable met vb?

• 0
Posted

Windows inderdaad, en absoluut 0kb data over vb scripting, 't komt er dus al gauw op neer om in de 'source' van een fp3/5je een ééntje of nulletje om te schoppen... :roll: