se7en Posted May 22, 2003 Posted May 22, 2003 Er werd op dit forum reeds meerdere keren gesproken over de selectie van printers. ik vind de goedkoopste oplossing de beste en kijk daarom steeds naar het voorstel van Peter met zijn reg.exe Quote
0 se7en Posted May 23, 2003 Author Posted May 23, 2003 (edited) Er werd op dit forum reeds meerdere keren gesproken over de selectie van printers.ik vind de goedkoopste oplossing de beste en kijk daarom steeds naar het voorstel van Peter met zijn reg.exe Ondertussen hebben wij in visual basic een "setstandaard.exe" en "setzebra.exe" aangemaakt zodat wij de etikettenprinter kunnen selecteren en nadien de standaard terug zetten. Hoe kan ik vanuit filemaker deze .exe file aanroepen. Edited May 23, 2003 by Guest Quote
0 AvD Posted May 23, 2003 Posted May 23, 2003 Via de scriptstap Send message. De naam is misschien misleidend. Ze bedoelen eigenlijk dat je een boodschap stuurt naar het besturingssysteem. Op die manier kan je het een opdracht geven. Als je de opties bekijkt wijst alles zichzelf uit (denk ik toch). PS Ik moet Peter eens vragen iets aan je quote instellingen te doen. Ben je zeker dat er niets aangevinkt staat voor "Schakel BBCode uit in dit bericht"? Quote
0 se7en Posted May 23, 2003 Author Posted May 23, 2003 PS Ik moet Peter eens vragen iets aan je quote instellingen te doen. Ben je zeker dat er niets aangevinkt staat voor "Schakel BBCode uit in dit bericht"? Bedankt AVD. Dit had ik echt deze avond nog nodig. Ik schakel BBcode steeds manueel uit. Soms lukt het mij. Andere keren niet. 't zal wel aan mij liggen. Quote
0 DJ_Lucv Posted May 23, 2003 Posted May 23, 2003 Ik schakel BBcode steeds manueel uit. Soms lukt het mij. Andere keren niet. 't zal wel aan mij liggen. Het ligt inderdaad aan jou, je moet het namelijk aan hebben staan! BBcodes zijn de codes als [ q u o t e ] Als je die dus uit hebt staan worden deze niet geparser(lees:omgezet) waardoor je bericht dus als normale tekst wordt weergegeven. Quote
0 se7en Posted May 23, 2003 Author Posted May 23, 2003 Ik heb een VB programmatje om de keuzeprinter default te zetten en spreek dit aan via "zend bericht". Toch lukt het mij nog niet. Filemaker neemt de standaardprinter niet. Heeft iemand hiervoor een oplossing Quote
0 GlV Posted May 23, 2003 Posted May 23, 2003 Je kan de registry aanpassen van de Filemaker default printer (zie hieronder) Je exporteerd de nodige printer in een bestandje, dit bestandje kan je dan importeren in de registry. hieronder is een vb van zo'n export bestand let wel het gedeelte voor de \Preferences is afhankelijkvan je Filemaker versie ! REGEDIT4 [HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\6.0D\Preferences] "PRINTER"="Acrobat PDFWriter,winspool,LPT1:" toch maar de waarschuwing: Pas op als je iets wijzigd in de registry neem liever eerst een backup van je registry Quote
0 se7en Posted May 24, 2003 Author Posted May 24, 2003 Je kan de registry aanpassen van de Filemaker default printer (zie hieronder) Ondertussen halen we het register via VB leeg. Bedankt voor de informatie. Quote
0 AvD Posted May 24, 2003 Posted May 24, 2003 Je exporteert de nodige printer in een bestandje, dit bestandje kan je dan importeren in de registry. hieronder is een vb van zo'n export bestand let wel het gedeelte voor de \Preferences is afhankelijkvan je Filemaker versie ! REGEDIT4 [HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\6.0D\Preferences] "PRINTER"="Acrobat PDFWriter,winspool,LPT1:" Dit interesseert heel wat mensen. Kan je iets gedetailleerder zijn? Welke is de extensie voor dit exportbestand? Is dat een gewoon tekstbestandje? En hoe zorg je ervoor dat de FileMaker-scriptstap Send Message dit bestand op de correcte manier uitvoert, nl. door het te importeren in de registry? Quote
0 GlV Posted May 24, 2003 Posted May 24, 2003 de extensie van het export bestand moet .REG zijn Dus ik zet het export bestandje in de root c:\FMprinter.REG end dan via het volgend commando kan ik de printer switchen zonder dit via een batch file te doen. send message commando: RunDLL32 shell32.dll,ShellExec_RunDLL C:\WINdows\System32\reg import c:\fmprinter.reg veel success, Glenn Quote
0 DJ_Lucv Posted May 24, 2003 Posted May 24, 2003 edit: te laat Volgens mij geef je dat bestandje de extensie .REG. Dat bestandje kun je in windows gewoon aanroepen dus waarschijnlijk zal je dit ook met send message gewoon kunnen aanroepen. Quote
0 AvD Posted May 24, 2003 Posted May 24, 2003 hieronder is een vb van zo'n export bestand let wel het gedeelte voor de \Preferences is afhankelijkvan je Filemaker versie ! REGEDIT4 [HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\6.0D\Preferences] "PRINTER"="Acrobat PDFWriter,winspool,LPT1:" Dit is dus de letterlijke tekst van dat bestandje? OK! Maar kan je ook vertellen wat de betekenis is van de eerste regel, en zeker van die 4? Hartelijk dank Quote
0 GlV Posted May 24, 2003 Posted May 24, 2003 de regedit4 is een controle string zonder deze wordt dit bestand niet geimporteerd de tweede regel is de plaats in de registry waar de waarde moet geplaatst worden en het laatste regeltje is de eigenlijke waarde Quote
0 AvD Posted May 24, 2003 Posted May 24, 2003 Bedankt, GIV! Ik ga dat straks eens proberen. Ik hoop dat het op alle nog courante Windows-versies werkt. Quote
0 HJK Posted May 24, 2003 Posted May 24, 2003 Als je een REG-file rechtstreeks aanroept dan moet je elke keer bevestigen, dat je deze REG-string wilt toevoegen. Maar het kan veel gemakkelijker. Namelijk via Visual Basic Script. Ik zal het even opzoeken en proberen dit weekend nog te plaatsen. Quote
0 se7en Posted May 24, 2003 Author Posted May 24, 2003 Als je een REG-file rechtstreeks aanroept dan moet je elke keer bevestigen, dat je deze REG-string wilt toevoegen. Maar het kan veel gemakkelijker. Namelijk via Visual Basic Script. Ik zal het even opzoeken en proberen dit weekend nog te plaatsen. Ik snap niet waarom je alles moet importeren of wat ook. Als je dit onderwerp bekijkt dan merk je dat wij van de printer die we willen gebruiken eerst de standaardprinter maken en dat de pref file gewoon leeg maken. Dit alles via VB dat we oproepen met send message. Alles werkt perfect Quote
0 GlV Posted May 25, 2003 Posted May 25, 2003 eindelijk... met volgende functie kan je rechstreeks vanuit Filemaker de printer zetten zonder een export aan te maken zet dit in de send message: RunDLL32 shell32.dll,ShellExec_RunDLL REG ADD "HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\6.0D\Preferences" /v PRINTER /t "REG_SZ" /d "Acrobat PDFWriter,winspool,LPT1:" /f :let op!!! deze functie wijzigd de registry zonder het te vragen ! De key moet je personaliseren volgens de Filemaker versie dat je gebruikt. en de printer uiteraard ook, gebruik de status (currentprintername) om de printer toe te kennen. Soms is een kleine pauze wel gewenst voordat je de pagesetup aanroept! veel succes! Quote
0 HJK Posted May 25, 2003 Posted May 25, 2003 JA! dat is inderdaad de mooiste oplossing. De oplossing die ik had, kwam op hetzelfde neer, maar moest je wel extern aanroepen! Je kunt deze string ook gebruiken voor het instellen van de huidige gebruiker (User Name): bijv: RunDLL32 shell32.dll,ShellExec_RunDLL REG ADD "HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\6.0D\Preferences" /v USER NAME /t "REG_SZ" /d "Pietje Bell" /f Quote
0 DJ_Lucv Posted May 25, 2003 Posted May 25, 2003 Dit is erg gaaf HJK, hiermee kunnen er waarschijnlijk een hoop loginproblemen worden opgelost! Er was toch ook een manier om eerst te controleren of een key wel bestaat, zodat je zeker niet een verkeerde key aanmaakt. Of deze techniek ook bruikbaar is bij een product voor meerdere verschillende systemen vraag ik me wel af. Dan moet je steeds die settings goed zetten. Ook opletten met het updaten van de Fielmaker versie! Quote
0 se7en Posted December 20, 2006 Author Posted December 20, 2006 eindelijk... met volgende functie kan je rechstreeks vanuit Filemaker de printer zetten zonder een export aan te maken zet dit in de send message: RunDLL32 shell32.dll,ShellExec_RunDLL REG ADD "HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\6.0D\Preferences" /v PRINTER /t "REG_SZ" /d "Acrobat PDFWriter,winspool,LPT1:" /f :let op!!! deze functie wijzigd de registry zonder het te vragen ! De key moet je personaliseren volgens de Filemaker versie dat je gebruikt. en de printer uiteraard ook, gebruik de status (currentprintername) om de printer toe te kennen. Soms is een kleine pauze wel gewenst voordat je de pagesetup aanroept! veel succes! Helaas lukt dit niet of doe ik iets verkeerd. Kan mij iemand verder helpen om een andere printer te selecteren. deed iets verkeerd. Het lukt nu Quote
Question
se7en
Er werd op dit forum reeds meerdere keren gesproken over de selectie van printers.
ik vind de goedkoopste oplossing de beste en kijk daarom steeds naar het voorstel van Peter met zijn reg.exe
19 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.