Jump to content
  • 0

printer selecteren


se7en

Question

Posted

Er werd op dit forum reeds meerdere keren gesproken over de selectie van printers.

ik vind de goedkoopste oplossing de beste en kijk daarom steeds naar het voorstel van Peter met zijn reg.exe

19 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted (edited)
Er werd op dit forum reeds meerdere keren gesproken over de selectie van printers.

ik vind de goedkoopste oplossing de beste en kijk daarom steeds naar het voorstel van Peter met zijn reg.exe

 

Ondertussen hebben wij in visual basic een "setstandaard.exe" en "setzebra.exe" aangemaakt zodat wij de etikettenprinter kunnen selecteren en nadien de standaard terug zetten.

Hoe kan ik vanuit filemaker deze .exe file aanroepen.

Edited by Guest
  • 0
Posted

Via de scriptstap Send message. De naam is misschien misleidend. Ze bedoelen eigenlijk dat je een boodschap stuurt naar het besturingssysteem. Op die manier kan je het een opdracht geven. Als je de opties bekijkt wijst alles zichzelf uit (denk ik toch).

 

PS Ik moet Peter eens vragen iets aan je quote instellingen te doen. Ben je zeker dat er niets aangevinkt staat voor "Schakel BBCode uit in dit bericht"?

  • 0
Posted

PS Ik moet Peter eens vragen iets aan je quote instellingen te doen. Ben je zeker dat er niets aangevinkt staat voor "Schakel BBCode uit in dit bericht"?

 

Bedankt AVD. Dit had ik echt deze avond nog nodig.

 

Ik schakel BBcode steeds manueel uit. Soms lukt het mij. Andere keren niet.

't zal wel aan mij liggen.

  • 0
Posted
Ik schakel BBcode steeds manueel uit. Soms lukt het mij. Andere keren niet.

't zal wel aan mij liggen.

Het ligt inderdaad aan jou, je moet het namelijk aan hebben staan!

BBcodes zijn de codes als [ q u o t e ] Als je die dus uit hebt staan worden deze niet geparser(lees:omgezet) waardoor je bericht dus als normale tekst wordt weergegeven.

  • 0
Posted

Ik heb een VB programmatje om de keuzeprinter default te zetten en spreek dit aan via "zend bericht". Toch lukt het mij nog niet.

Filemaker neemt de standaardprinter niet. Heeft iemand hiervoor een oplossing

  • 0
Posted

Je kan de registry aanpassen van de Filemaker default printer (zie hieronder)

 

Je exporteerd de nodige printer in een bestandje, dit bestandje kan je dan importeren in de registry.

 

hieronder is een vb van zo'n export bestand let wel het gedeelte voor de \Preferences is afhankelijkvan je Filemaker versie !

 

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\6.0D\Preferences]

"PRINTER"="Acrobat PDFWriter,winspool,LPT1:"

 

toch maar de waarschuwing: Pas op als je iets wijzigd in de registry neem liever eerst een backup van je registry

  • 0
Posted
Je kan de registry aanpassen van de Filemaker default printer (zie hieronder)

 

Ondertussen halen we het register via VB leeg. Bedankt voor de informatie.

  • 0
Posted
Je exporteert de nodige printer in een bestandje, dit bestandje kan je dan importeren in de registry.

 

hieronder is een vb van zo'n export bestand let wel het gedeelte voor de \Preferences is afhankelijkvan je Filemaker versie !

 

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\6.0D\Preferences]

"PRINTER"="Acrobat PDFWriter,winspool,LPT1:"

 

Dit interesseert heel wat mensen. Kan je iets gedetailleerder zijn? Welke is de extensie voor dit exportbestand? Is dat een gewoon tekstbestandje? En hoe zorg je ervoor dat de FileMaker-scriptstap Send Message dit bestand op de correcte manier uitvoert, nl. door het te importeren in de registry?

  • 0
Posted

de extensie van het export bestand moet .REG zijn

 

Dus ik zet het export bestandje in de root c:\FMprinter.REG

 

end dan via het volgend commando kan ik de printer switchen zonder dit via een batch file te doen.

 

send message commando:

RunDLL32 shell32.dll,ShellExec_RunDLL C:\WINdows\System32\reg import c:\fmprinter.reg

 

veel success,

 

Glenn

  • 0
Posted

edit: te laat

Volgens mij geef je dat bestandje de extensie .REG. Dat bestandje kun je in windows gewoon aanroepen dus waarschijnlijk zal je dit ook met send message gewoon kunnen aanroepen.

  • 0
Posted
hieronder is een vb van zo'n export bestand let wel het gedeelte voor de \Preferences is afhankelijkvan je Filemaker versie !

 

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\6.0D\Preferences]

"PRINTER"="Acrobat PDFWriter,winspool,LPT1:"

 

Dit is dus de letterlijke tekst van dat bestandje? OK! Maar kan je ook vertellen wat de betekenis is van de eerste regel, en zeker van die 4?

 

Hartelijk dank

  • 0
Posted

de regedit4 is een controle string zonder deze wordt dit bestand niet geimporteerd

de tweede regel is de plaats in de registry waar de waarde moet geplaatst worden

en het laatste regeltje is de eigenlijke waarde

  • 0
Posted

Als je een REG-file rechtstreeks aanroept dan moet je elke keer bevestigen, dat je deze REG-string wilt toevoegen. Maar het kan veel gemakkelijker. Namelijk via Visual Basic Script. Ik zal het even opzoeken en proberen dit weekend nog te plaatsen.

  • 0
Posted
Als je een REG-file rechtstreeks aanroept dan moet je elke keer bevestigen, dat je deze REG-string wilt toevoegen. Maar het kan veel gemakkelijker. Namelijk via Visual Basic Script. Ik zal het even opzoeken en proberen dit weekend nog te plaatsen.

 

Ik snap niet waarom je alles moet importeren of wat ook. Als je dit onderwerp bekijkt dan merk je dat wij van de printer die we willen gebruiken eerst de standaardprinter maken en dat de pref file gewoon leeg maken.

Dit alles via VB dat we oproepen met send message.

Alles werkt perfect

  • 0
Posted

eindelijk...

 

met volgende functie kan je rechstreeks vanuit Filemaker de printer zetten zonder een export aan te maken

zet dit in de send message:

 

RunDLL32 shell32.dll,ShellExec_RunDLL REG ADD "HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\6.0D\Preferences" /v PRINTER /t "REG_SZ" /d "Acrobat PDFWriter,winspool,LPT1:" /f

 

:let op!!! deze functie wijzigd de registry zonder het te vragen !

De key moet je personaliseren volgens de Filemaker versie dat je gebruikt.

en de printer uiteraard ook, gebruik de status (currentprintername) om de printer toe te kennen. Soms is een kleine pauze wel gewenst voordat je de pagesetup aanroept!

 

 

veel succes! :wink:

  • 0
Posted

JA! dat is inderdaad de mooiste oplossing. De oplossing die ik had, kwam op hetzelfde neer, maar moest je wel extern aanroepen! Je kunt deze string ook gebruiken voor het instellen van de huidige gebruiker (User Name): bijv:

RunDLL32 shell32.dll,ShellExec_RunDLL REG ADD "HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\6.0D\Preferences" /v USER NAME /t "REG_SZ" /d "Pietje Bell" /f

  • 0
Posted

Dit is erg gaaf HJK, hiermee kunnen er waarschijnlijk een hoop loginproblemen worden opgelost! Er was toch ook een manier om eerst te controleren of een key wel bestaat, zodat je zeker niet een verkeerde key aanmaakt. Of deze techniek ook bruikbaar is bij een product voor meerdere verschillende systemen vraag ik me wel af. Dan moet je steeds die settings goed zetten. Ook opletten met het updaten van de Fielmaker versie!

  • 0
Posted
eindelijk...

 

met volgende functie kan je rechstreeks vanuit Filemaker de printer zetten zonder een export aan te maken

zet dit in de send message:

 

RunDLL32 shell32.dll,ShellExec_RunDLL REG ADD "HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\6.0D\Preferences" /v PRINTER /t "REG_SZ" /d "Acrobat PDFWriter,winspool,LPT1:" /f

 

:let op!!! deze functie wijzigd de registry zonder het te vragen !

De key moet je personaliseren volgens de Filemaker versie dat je gebruikt.

en de printer uiteraard ook, gebruik de status (currentprintername) om de printer toe te kennen. Soms is een kleine pauze wel gewenst voordat je de pagesetup aanroept!

 

 

veel succes! :wink:

 

Helaas lukt dit niet of doe ik iets verkeerd. Kan mij iemand verder helpen om een andere printer te selecteren.

deed iets verkeerd. Het lukt nu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...