Voor een vrij groot Filemaker project willen we het volgende gaan maken:
SSL verbindingen via IIS, dat is eenvoudig te doen via de webconnector
Verder willen we gebruik gaan maken van groepen, en dat is iets wat met de web_security database nog weleens wat problemen op kan gaan leveren omdat dit niet standaard is geimplementeerd. Daarom willen we dit zelf gaan proberen.
Het eerste idee was als volgt, je maakt een database aan met de groepen, in de web_users maak je dan dus een veldje aan met daarin de groepsID van de groep.
Wat we dan willen doen is een scriptje laten lopen wat kijkt bij welke groep een gebruiker hoort, de rechten van deze groep opzoekt en ze in de web_security datbase plakken achter de gebruiker, hierdoor kunnen we dus beveiligen op groepniveau.
Verder willen we ook gaan beveiligen op record_niveau, hiervoor willen we een aparte tabel gaan maken met daarin 3 velden: groepsID-code-veld
Hiermee kunnen we dus iedere groep per record bepalen of deze toegang heeft tot het record, doormiddel van het ophalen van de juiste code bij het veld. Dit lukt dus alleen als de gebruiker lid is van de juiste groep. Uiteraard wordt in deze tabel ook weer een beveiliging per record toegepast door middel van een code die we in de users database copieren, dus vanuit de groepen database.
Question
DJ_Lucv
Voor een vrij groot Filemaker project willen we het volgende gaan maken:
SSL verbindingen via IIS, dat is eenvoudig te doen via de webconnector
Verder willen we gebruik gaan maken van groepen, en dat is iets wat met de web_security database nog weleens wat problemen op kan gaan leveren omdat dit niet standaard is geimplementeerd. Daarom willen we dit zelf gaan proberen.
Het eerste idee was als volgt, je maakt een database aan met de groepen, in de web_users maak je dan dus een veldje aan met daarin de groepsID van de groep.
Wat we dan willen doen is een scriptje laten lopen wat kijkt bij welke groep een gebruiker hoort, de rechten van deze groep opzoekt en ze in de web_security datbase plakken achter de gebruiker, hierdoor kunnen we dus beveiligen op groepniveau.
Verder willen we ook gaan beveiligen op record_niveau, hiervoor willen we een aparte tabel gaan maken met daarin 3 velden: groepsID-code-veld
Hiermee kunnen we dus iedere groep per record bepalen of deze toegang heeft tot het record, doormiddel van het ophalen van de juiste code bij het veld. Dit lukt dus alleen als de gebruiker lid is van de juiste groep. Uiteraard wordt in deze tabel ook weer een beveiliging per record toegepast door middel van een code die we in de users database copieren, dus vanuit de groepen database.
1 answer to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.