DJ_Lucv Posted May 23, 2003 Posted May 23, 2003 Ik wil een tree gaan maken, althans ik heb al een kant-en-klare gevonden die met een javascript bestand als source werkt, ik moet de gegevens echter in de database zetten. Nu bestaat daar de zogenaamde Celko techniek voor: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/11688233 Het lijkt me echter dat dit gemakkelijker kan door gebruik te maken van Filemaker en een XML uitvoer. Heeft er al iemand ervaring met het opslaan van tree informatie in een Filemaker database? Quote
0 DJ_Lucv Posted May 25, 2003 Author Posted May 25, 2003 Er zijn toch wel mensen die zoiets hebben gemaakt? Quote
0 RobinHood Posted May 26, 2003 Posted May 26, 2003 Er zit een mailtje in je postbus. Wellicht helpt het je op weg Gr. Robin Quote
0 DJ_Lucv Posted May 26, 2003 Author Posted May 26, 2003 Bedankt! Er zijn al veel pottekijkers geweest in dit topic zeg! Dit is inderdaad een mogelijke oplossing, of in ieders geval iets in de richting. Ik zal ze even op het forum posten zodat er ook anderen iets aan hebben. Het probleem met deze tree is wel dat je niet menu's onder menu's kunt hangen. En dat is wel noodzakelijk. Misschien weet iemand hier wel een oplossing op? De uitvoer wordt straks trouwens XML, zodat ze werkt met de bestaande tree. Leuke geintjes met portals ed zijn dus niet de bedoeling. NAtuurlijk wel bruikbaar als voorbeeld. sub.fp5 Tree.fp5 Quote
0 Stef Posted May 28, 2003 Posted May 28, 2003 Heb enkele jaren geleden eens iets zeer complex in mekaar getimmerd tot op 8 niveaus, zie bijlage. Het hangt wel met haken en ogen aan mekaar, maar misschien geeft het wat tips. hth Stef strucline.fp5 struc.fp5 Quote
0 DJ_Lucv Posted May 28, 2003 Author Posted May 28, 2003 Dit is inderdaad een manier. Deze gaat echter, zoals je zelf al zegt maar tot 8 niveau's. Ik wil proberen om het aantal niveau's gewoon oneindig te maken, oftewel gewoon de maximale mogelijkheden van het systeem. Heeft niemand hier ervaring met een oneindig diep iets? HEt hoeft dus niet perse een tree te zijn... Het gaat er volgens mij om dat je recursief de velden kunt doorlopen. Quote
0 DJ_Lucv Posted June 14, 2003 Author Posted June 14, 2003 (edited) Ik heb een eerste versie gemaakt van een werkende tree in een Filemaker database. Als je sorteert op het veld laatste pad krijg je netjes alles in tree-volgorde onder elkaar. Om het voorbeeld even wat duidelijker te maken: Het is voor een CMS systeem. Dit is een voorbeeldje van de website-opzet. T-mail is een zelfgemaakt emailprogramma. Het moet mogelijk zijn om allerlei verschillende vormen van informatie door de gebruiker op de site te laten zetten. Dat gaat het gemakkelijkste met een tree vinden wij hier. Mapdefenitie is de naam van een map waarin de foto's van dit fotoboek staan. De gebruiker kan zelf dus een fotoboek toevoegen. Natuurlijk kan deze ook een titel krijgen, enzovoorts. eetcafe |_tmail | |_uitleg tmail | | |_linkje naar de overige info | |_een tmailtje |_testfotoboek |_mapdefenitie edit: een klein probleempje wat hier nog in zit is dat je geen id's boven de 10 kunt gebruiken. Ik moet echter als resultaat van de calculatie number hebben omdat ik anders niet goed kan sorteren. Ik ga dit daarom eventjes verder normaliseren zodat ik maar 1 waarde per veld heb. content_datatypen.fp5 content.fp5 Edited February 10, 2004 by Guest Quote
0 DJ_Lucv Posted June 25, 2003 Author Posted June 25, 2003 Al 4 mensen hebben de tree maar nog niemand heeft een oplossing voor mijn probleempje dat ik er nog maar 10 in kan zetten bedacht of heeft enig idee? Misschien moet ik het normalisatiemodel maar aan gaan passen en dan dus voor ieder gelinkte bestand een record aanmaken in een extra tabel, maar dan wordt dat een enorme database omdat je dan bij record 10 dus 9 record in die tabel krijgt. Quote
0 jw Posted June 29, 2003 Posted June 29, 2003 In de database-vorm is het prima oplosbaar, zelfs in een bestand. Je laat het bestand naar zichzelf verwijzen. Maar je probleem is dat je de structuur niet op het scherm kan tonen. Het aantal kolommen dat je wilt tonen is afhankelijk van de velden die je maakt. En die moet je van te voren vastleggen. Of je moet een tekstveld maken waarin je iets uitrekent. Dan kan je in iedergeval tot 64000 kolommen gaan. Misschien heb je daar iets aan? Quote
0 DJ_Lucv Posted June 30, 2003 Author Posted June 30, 2003 Hoe stel jij je dat eenvoudig oplosbaar dan voor want het probleem wat ik nu heb zou inhouden dat ik door moet gaan normaliseren. Dus een extra tabel met de gelinkte regels eraan o.i.d. en dan moet ik dus dynamisch daarin records toe gaan voegen enzovoorts. Het lijkt me echter dat dit eenvoudiger moet kunnen. Quote
Question
DJ_Lucv
Ik wil een tree gaan maken, althans ik heb al een kant-en-klare gevonden die met een javascript bestand als source werkt, ik moet de gegevens echter in de database zetten. Nu bestaat daar de zogenaamde Celko techniek voor:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/11688233
Het lijkt me echter dat dit gemakkelijker kan door gebruik te maken van Filemaker en een XML uitvoer.
Heeft er al iemand ervaring met het opslaan van tree informatie in een Filemaker database?
9 answers to this question
Recommended Posts