Jump to content
  • 0

Adressen importeren

2wicky

Question

Posted

:( Ik ben een newbie als het op FM aankomt.

Op het werk heb ik een adressenlijst aangemmakt die moet dienen voor mailings te sturen.

Nu heb ik een brief in FM getypt, maar ik zou willen dat de adressen (ook gemaakt in FM) automatisch geimporteerd worden in die brief, zodat ik niet meer met etikketten hoef te werken. Ik heb hiervoor al aans gebeld naar de helpdesk van FM, maar dat een 'hollander' en jammer genoeg begrepen wij elkaar niet door het 'accent'.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dat kan met het menu "Invoegen" >> "Samenvoegveld" waarna je kunt kiezen welk veld gebruikt moet worden. In de Engelse versies (die hier op Clarify als standaard gelden) heet dat "Insert" >> "Merge field".

• 0
Posted

Welk veld moet gebruikt worden ?

Daar zie ik niks staan, ik moet dan bladeren om het bestand 'adressen.fp..' te selecteren, dan de volgorde overbrengen en dan ...... ?

Of ben ik nu weer mis ?

• 0
Posted

Stel je hebt in de ene layout al je adressen staan waar je dus je nieuwe mensen invoert. Met velden als "Naam", "Adres", "Postcode", "Woonplaats" en ga zo maar door. Dan maak je een andere layout waarin je in een groot tekstvak je brief typt, en dan kun je waar je dat wilt, via Insert > Merge field.... de gewenste samenvoegvelden invoeren. Het kan ook handmatig, door de veldnamen te omgeven door <>. Je brief zou dus kunnen beginnen met:

"Beste <>,

Klopt het dat je woont op <> te <>?"

Je kunt dus het beste werken met twee verschillende layouts binnen 1 bestand (lijkt mij tenminste).

Laat even weten of je wat aan deze uitleg hebt :) Succes!

• 0
Posted

ah dus kan ik gewoon met <> automatisch de namen van de adressen weergeven ?

En hoe doe ik het dan als ik bijv. 100 verschillende adressen heb, waar ik allemaal een brief naar wil sturen ?

• 0
Posted
Dan ga je naar de layout Brief, en dan print je alle records :)

Door middel van Appeltje M voeg je automatisch een veld in een tekst veld. Er opent een venster waaruit je kan kiezen welk veld je wilt gebruiken :idea: