maardema Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Ik wil in mijn database een tht datum hebben. Dat als ik zeg maar aangeef tht datum = 12-12-2010 dat ik dan kan zien hoeveel dagen het nog houdbaar is en als de datum verlopen is dat hij hier dan melding van geeft! Iemand een idee hoe ik dit zou moeten doen? Mvg, Martina Aardema Quote
0 fmwebshop Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 tht datum - get(huidigedatum) uitkomst getal voorwaardelijke opmaak: case( "veld uitkomst getal" <1;1) (kleurtje) Quote
0 maardema Posted June 17, 2010 Author Posted June 17, 2010 Hoi Harry, Zit net even in het database te kijken hoe ik dit toepas maar kom nog niet heel erg ver er mee! Snap niet precies welke velden ik aan moet maken en welke berekening ik er op moet toepassen! Quote
0 maardema Posted June 17, 2010 Author Posted June 17, 2010 Ik moet de tht datum handmatig invoeren en niet dat hij de datum van die dag pakt. Quote
0 fmwebshop Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Je moet een berekeningsveld aanmaken met daarin: "het veld met de tht datum" min get(huidigedatum) uitkomst moet zijn "getal" voorwaardelijke opmaak toepassen: case( "veld uitkomst getal" <1;1) (kleurtje toepassen) Quote
0 maardema Posted June 17, 2010 Author Posted June 17, 2010 Helemaal gelukt! Dankje! Is er een mogelijkheid dat als de datum verlopen is het veld rood kleurt en als het goed is het groen is? Quote
0 fmwebshop Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 dat kun je doen met "voorwaardelijke opmaak" in de menubalk onder opmaak. Quote
Question
maardema
Ik wil in mijn database een tht datum hebben. Dat als ik zeg maar aangeef tht datum = 12-12-2010 dat ik dan kan zien hoeveel dagen het nog houdbaar is en als de datum verlopen is dat hij hier dan melding van geeft!
Iemand een idee hoe ik dit zou moeten doen?
Mvg,
Martina Aardema
6 answers to this question
Recommended Posts