jw Posted May 26, 2003 Posted May 26, 2003 nog even het system format. Wellicht heeft een van jullie het ook eens aan de hand gehad. Ik nam een Filemaker 4 - NL - bestand en opende dit in Filemaker 6 US-versie. Daardoor is het bestand omgezet naar Fm 5-formaat maar tevens zijn de systemformats in het US gezet. Hoe krijg ik deze nu weer goed bij de gebruiker? Het betreft gebruik onder OS-9. Quote
0 se7en Posted May 26, 2003 Posted May 26, 2003 Hoe krijg ik deze nu weer goed bij de gebruiker? Het betreft gebruik onder OS-9. Ergens in de menu's staat er iets vermeld zoals "gebruik systeeminstellingen". probeer dat even uit Quote
0 AvD Posted May 26, 2003 Posted May 26, 2003 De oplossing voorgesteld door Se7en werkt enkel tijdelijk, nl. tijdens een dbase-sessie. Om het bestand definitief terug in zijn oorspronkelijke vorm te krijgen is er maar één middel: een kloon aanmaken op een machine waarop de gewenste systeeminstellingen staan. Die worden dan automatisch opgenomen. Daarna de gegevens van de US-versie importeren in die kloon. Geen andere manier mogelijk... Quote
0 GlV Posted June 2, 2003 Posted June 2, 2003 Na een recover functie kan je de system format ook terug instellen zodat je de ; terug kan gebruiken in de calculations ipv de , . Quote
0 AvD Posted June 2, 2003 Posted June 2, 2003 GIV, je geeft hier een erg slecht advies! Het is hier al vaak gezegd: de Recover-functie is bijzonder destructief en mag enkel gebruikt worden om gegevens te redden uit een gecrashte databank die niet meer gewoon kan geopend worden. FileMaker is hier meer dan formeel: "Never, never use a recovered database". Quote
0 AvD Posted June 2, 2003 Posted June 2, 2003 Meer info over Recovery: http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=199 Quote
0 jw Posted June 3, 2003 Author Posted June 3, 2003 Dank voor de antwoorden. Ik ga snel klonen. Quote
Question
jw
nog even het system format.
Wellicht heeft een van jullie het ook eens aan de hand gehad. Ik nam een Filemaker 4 - NL - bestand en opende dit in Filemaker 6 US-versie. Daardoor is het bestand omgezet naar Fm 5-formaat maar tevens zijn de systemformats in het US gezet.
Hoe krijg ik deze nu weer goed bij de gebruiker?
Het betreft gebruik onder OS-9.
6 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.