Jump to content
  • 0

set systemformat

jw

Question

Posted

nog even het system format.

Wellicht heeft een van jullie het ook eens aan de hand gehad. Ik nam een Filemaker 4 - NL - bestand en opende dit in Filemaker 6 US-versie. Daardoor is het bestand omgezet naar Fm 5-formaat maar tevens zijn de systemformats in het US gezet.

Hoe krijg ik deze nu weer goed bij de gebruiker?

Het betreft gebruik onder OS-9.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoe krijg ik deze nu weer goed bij de gebruiker?

Het betreft gebruik onder OS-9.

Ergens in de menu's staat er iets vermeld zoals "gebruik systeeminstellingen". probeer dat even uit

• 0
Posted

De oplossing voorgesteld door Se7en werkt enkel tijdelijk, nl. tijdens een dbase-sessie. Om het bestand definitief terug in zijn oorspronkelijke vorm te krijgen is er maar één middel: een kloon aanmaken op een machine waarop de gewenste systeeminstellingen staan. Die worden dan automatisch opgenomen. Daarna de gegevens van de US-versie importeren in die kloon. Geen andere manier mogelijk...

• 0
Posted

Na een recover functie kan je de system format ook terug instellen zodat je de ; terug kan gebruiken in de calculations ipv de , .

• 0
Posted

GIV, je geeft hier een erg slecht advies!

Het is hier al vaak gezegd: de Recover-functie is bijzonder destructief en mag enkel gebruikt worden om gegevens te redden uit een gecrashte databank die niet meer gewoon kan geopend worden. FileMaker is hier meer dan formeel: "Never, never use a recovered database".