Jump to content
  • 0

venstergrootte

fmwebshop

Question

Posted

Even een vraagje.

Ik werk gewoonlijk met Mac only, vandaar.

Als je in PC een tweede venster opent (popup) en de venstergrootte hiervan aanpast gaat het eerst geopende scherm dan verplicht mee in afmeting, of kan ik de eerste vastzetten?

Dank

Harry

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Harry, blijf op de Mac ;-)

Even serieus, windows gaat echt anders om met zijn vensters, en filemaker in Windows ook anders dan op de Mac. Ze zouden eens naar Revolution moeten kijken, is echt cross-platform veel beter geregeld. Het probleem op FM Windows is dat als jij iets maximized (wat je snel wil doen omdat dan je app in het FM venster past en je geen 2 venster kaders hebt) zeg je eigenlijk tegen FM dat alles gemaximaliseerd moet worden binnen het FM scherm. Dat zorgt voor verwarring bij layouts die eigenlijk bedoeld zijn als uitgebreide dialoog boxen. Vandaar mijn eeuwige schreeuw om goede dialog boxen native in FM, waar slecht naar geluisterd wordt).

Kortom, dit gaat niet goed. Je moet rekening houden dat als je op windows werkt je het basis venster van FM maximaliseert, en de overige layouts in de FM app daarop afstemt. Ook de randen van de windows venster in FM zijn groter, lomper, e.d. dus je moet er met je layout design erg goed rekening mee houden. Welcome to the wow factor !

• 0
Posted

Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp nu in welke richting ik het script in mijn PC toepassing moet aanpassen.

Ik blijf zeker bij Mac, van Windows wordt ik depressief....

Vriendelijke groet,

Harry