Jump to content
  • 0

Bepaal laatste record op pagina #

Roger

Question

Posted

Op een layout (Listview in Preview-mode) hebben de records verschillende hoogtes, waardoor het aantal records per pagina variabel is. (e.e.a. m.b.v. verschuiving objecten / omringende kader verkleinen)

Is het mogelijk om in dergelijke gevallen met een script vast te stellen wat het laatste record is van een pagina? Records hebben een uniek ID.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het is geen waarde die je kan uitlezen voor zover ik weet, maar een optisch trucje is om in je script naar de preview mode te gaan, dan naar het laatste record te springen "goto record [last]" en dan weer naar de eerste. In de iconen balk staat dan in ieder geval het laatste pagina nummer, dan weet je het.

Jammer dat je er niets mee kan (uitlezen o.i.d.), maar toch, weten is meten.

• 0
Posted

Hallo,

Met onderstaand script kan je bij ieder record het paginanr plaatsen:

loop

ga naar schermafdruk

ga naar record (laatste)

veld instellen (tabel:gPaginanummer;get(paginanummer))

ga naar bladeren

ga naar record (laatste)

veld instellen (tabel:Paginanummer;tabel:gPaginanummer)

records weglaten

variabele instellen($gevondentelling;waarde:get(gevondentelling))

exit loop if ($gevondentelling="0")

end loop

Daarmee kan je wel verder denk ik.

Gregory

• 0
Posted

Daar kan ik verder mee!

Ik wist dat binnen FM hier geen 'normale' functie voor beschikbaar was, maar toch durfde ik de vraag te posten omdat ik inmiddels weet dat voor vrijwel ieder 'onmogelijk vraagstuk' een creatieve oplossing bedacht is door de leden van dit prachtige forum.

Dank!

• 0
Posted

Met onderstaand script kan je bij ieder record het paginanr plaatsen:

Note: Belangrijk is dat het script wordt uitgevoerd op een kopie van de printlayout waar het generaal resumé gedeelte is weggehaald. Anders krijg je dat de laatste record(s) per pagina het nummer krijgen van de volgende pagina.

Het is een super oplossing Gregory. Dankzij deze functie kan ik een zeer gewenste layout-improvement doorvoeren. Zie bijlage.

5a758dcc2c6d3_Schermafbeelding2010-07-18om11_31_10.png.2b6c7bff87f6cbb464f552923b65cd08.png

• 0
Posted

De uitdaging was een op de verticale lijnen aansluitende horizontale onderste lijn op iedere pagina. Dat lukt niet met een footer vanwege de variabele hoogtes van de records. Dit was wel mogelijk geweest met veldomlijning, maar dan hadden we een lijn onder ieder record gehad en dat was niet de bedoeling.