Jump to content
  • 0

Set registry key

burggraaf

Question

Posted

Heeft iemand ervaring met het setten van een registrykey onder Windows met Filemaker (FMPA11/W7/64-bits)? Handmatig lukt het me wel maar niet via een 'send event' command. Dan krijg ik een rare melding met daarbij (iets met 2x 'blokje' R) en dat het niet wordt herkend. Ik gebruik dit om aan externe software door te geven welk pad er gebruikt moet worden. Dit pad is wisselend en moet dus steeds opnieuw worden ingegeven (HKCU).

Deze code gebruik ik:

REG ADD "HKCU\Software\Burggraaf" /v OutputFile /d "C:temp.pdf" /f

Het toevoegen van CMD /C helpt verder niet. Open ik alleen CMD /K met een 'send event' en plak daarna de REG ADD code in het venster dan krijg ik de foutmelding ook. Open ik handmatig een command venster, dan niet... en loopt het prima...

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het was een lange puzzel... maar gevonden... het ging hoofdzakelijk om waar reg.exe zich bevindt. Kan dus niet vanaf elke plek worden aangeroepen...

De 'send event' formule ziet er in hoofdlijnen nu zo uit (en werkt):

"CMD /C c:\windows\system32\reg.exe ADD " & "\"" & "HKCU\Software\Burggraaf"  & "\"" & " /v OutputFile /d " & "\"" &  $$FilePath & "\"" & " /f"

• 0
Posted

Volgens mij.... kan Windows het zelf oplossen, door een .REG bestand te starten.

Mits het .REG bestand de juiste info bevat, voegt Windows het toe.

Let op: Windows Vista en 7 stellen wel vragen of je bevoegd bent.

• 0
Posted
Let op: Windows Vista en 7 stellen wel vragen of je bevoegd bent.

En daar dit 'm nu juist het probleem. Je wilt niet dat gebruikers daar iedere keer mee geconfronteerd worden. Daarnaast zou je iedere keer een .reg file moeten genereren en dat hoeft op deze manier niet.