Ga naar inhoud
  • 0

een rapport printen met variabele filenaam


Siroop

Vraag

Ik heb een (heel groot) bestand met daar data over leveranciers en de gebieden die zij bedienen.

Nu moet ik elke leverancier een rapport (PDF) sturen over elk gebied waarin hij actief is.

Hoe kan ik een script deze actie laten uitvoeren waarbij voor elk gebied een de naam van het bestand is: "leverancier-gebied-maand.pdf"

 

Het rapport kan een simpele lijst weergave zijn met vaste titelrij/header boven elke pagina

Zie bijlage

test_rapportage.fp7

aangepast door Gast
Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor je tijd en moeite Harry

 

ik begrijp je oplossing niet helemaal. Het is de bedoeling dat het script voor elk gebied apart een PDF aanmaakt. De naam van de aanbieder, de gebiedsnaam en de maand wil ik boven het A4tje zetten als header (voor elk geprint blad) met daaronder de data in tabelvorm. Als ik naar jouw scripts kijk lijken die iets heel anders te doen. Maar misschien begrijp ik je niet goed.

 

Edit:

 

ik had de verkeerde file neergezet waarin meerdere aanbieders in 1 gebied actief waren. De bedoeling is dat elk gebied een vaste aanbieder heeft. Ik heb de bijlage in de eerste post aangepast, en plaats 'm hier nog een keer.

Sorry voor het misverstand

test_rapportage.fp7

Link naar reactie
  • 0

Je kunt het beste met relaties gaan werken, dan worden je oplossingen gemakkelijker te konstrueren.

Ik gaf je slechts een voorbeeld om een variabele filenaam aan je PDF te geven, om verder over na te denken.

 

Kom je verder met het bigaande voorbeeld?

Anders moet je je database uitvoeriger beschrijven.

Hoeveel records, iedere maand een PDF, hoeveel gebieden per leverancier, wat is precies je bedoeling.

 

Vr groet

Harry

test_rapportage.fp7

Link naar reactie
  • 0
helaas...
het idee is volgens mij dat je met de input die je van iemand krijgt zelf verder gaat zoeken naar jouw eigen specifieke oplossing. Wachten op een kant en klare oplossing van iemand van het forum is wel heel erg gemakkelijk :wink:

 

Ik heb jouw tabel even bekeken en wat jij wil is volgens mij erg eenvoudig.

Maak een relatie aan op basis van het veld gebied en eventueel datum.

Begin je script met; "ga naar gerelateerde records, toon alleen gerelateerde:.

Maak een mooie print layout (die kan je steeds checken in de preview mode)

bewaar als pdf (je kunt voor de naam een variabele instellen)

 

Alles wat je in je print layout in de header zet wordt op iedere pagina herhaald, alles wat je in de title header zet zie je alleen op de eerste pagina.

 

Nog makkelijker zou het zijn als je de gebieden in een apparte tabel hebt staan zodat je in je script een loop kunt gebruiken die door alle gebieden heen loopt en alle pdf-en in één keer voor je maakt. Voor de datum zou je dan een globaal veld kunnen gebruiken om de records nog verder te filteren. Je relatie tussen de tabellen bestaat dan dus uit het gebied en de globale datum.

 

Succes

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...