0 DJ_Lucv Posted May 29, 2003 Posted May 29, 2003 Waarom wil je die adressen exporteren naar wordt en wat wil je er mee gaan doen? Je zou natuurlijk vanuit Filemaker gewoon een export kunnen doen naar bijvoorbeeld een komma gescheiden tekstbestand. Dan kun je zo knippen en plakken in Word. Je zou ook gebruik kunnen maken van de OLE mogelijkheden in Windows,a ls je dit natuurlijk gebruikt. Quote
0 Koen Van Hulle Posted June 1, 2003 Posted June 1, 2003 Je kunt FileMaker delen via ODBC (Local Access Companion). Vanuit Word kun je dan een mail merge doen met de data van FileMaker. Koen Quote
0 AvD Posted June 2, 2003 Posted June 2, 2003 Murtje schreef: Je kunt FileMaker delen via ODBC (Local Access Companion). Henny zal nu al wel achterovergetuimeld zijn, denk ik. Misschien best een en ander wat toelichten? Quote
0 DJ_Lucv Posted June 4, 2003 Posted June 4, 2003 Mijn vraag blijft, waarom zou je dit zo graag willen doen? Als je het alleen hier voor wilt gebruiken kun je mijn inziens beter acces gebruiken. Hierbij dan wel opgemerkt dat je het alleen maar voor dit soort kleine dingen gebruikt. Quote
0 Koen Van Hulle Posted June 9, 2003 Posted June 9, 2003 Henny zal nu al wel achterovergetuimeld zijn, denk ik. Misschien best een en ander wat toelichten? Juist, ja Stap 1. Je kunt je bestand delen via local access companion. Doet doe je door naarin het menu bestand > delen/sharing te kiezen en vervolgens local access companion aan te vinken. Stap 2. Nu moet je Windows nog wijs maken dat FileMaker via ODBC beschikbaar is. Dit doe je door een DSN (geen dns) aan te maken. Dit vind je onder je control panels van Windows > Administrative Tools > Data Sources (ODBC) > System DSN > Add Kies nu de driver "FileMaker Pro" > kies een naam voor je DSN: vb. FileMaker Stap 3. Wees er zeker van dat bij de installatie van je Office ook MSQuery werd meegeinstalleerd (zit niet in de standaard installatie). Open Word. Onder Tools vind je Mail Merge. Loop de wizard of. Bij "data source" kies je "Open Data Source..." In plaats van een bestand aan te duiden kies je MSQuery en loop de wizard af. Koen NB: Mocht nog niet alles duidelijk zijn, bij FileMaker geven ze een cursus die deze onderwerpen behandeld. Quote
Question
Henny
5 answers to this question
Recommended Posts