Jump to content
  • 0

nog steeds loopprobleem

Femca

Question

Posted

Hallo

Onderstaand script werkt perfect voor pack_year dus heb ik dit script geduplicated om toe te passen voor andere berekeningen ed zodat ik enkel de field en tablenamen moet veranderen. Dus toen ik dit script voor pilinname wou doen runnen ging het mis en bleef mijn loop maar runnen. Ik heb geen idee hoe het komt dat in het ene script alles perfect werkt en voor het gedupliceerde script ik een endless loop krijg. Als ik op esc druk dan zie ik dat wat ik wil berekent zien dat dit effectief mooi ingevuld staat. Dus ik heb geen idee om dit op te lossen. Moet ik nog ergens een End if invoegen? Ik weet het echt niet meer dus als er iemand mij wil helpen aub.

Loop

If(sample_clinical2_round2::Pack_year = "")

Go to Record (next)

Else

If (not isEmpty (delta_clinical::Pack_year_delta) or not IsEmpty (delta_clinical::Pack_year_deltaproc)

Go to Record (next)

Else

Set Field(delta_clinical::Pack_year_delta; sample_clinical2_round2::pack_year - sample_clinical2::pack_year)

Set Field(delta_clinical::Pack_year_deltaproc; sample_clinical2_round2::pack_year - sample_clinical2::pack_year)*100/sample_clinical2: :pack_year

End If

Go to Record (next; Exit after last)

End If

End Loop

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je mist en 'exit after last' in de eerste 'Go to record';

Als er niets staat in sample_clinical2_round2::Pack_year = "" springt het script naar

End If

End Loop

en komt er nooit uit. Er is simpelweg geen exit...

• 0
Posted

Eerst en vooral dank je wel voor je reactie maar

als ik bij mijn eerste go to record exit after last toevoeg dan stopt mijn loop inderdaad dus daar ben ik al heel blij mee maar ik krijg dan een nieuw probleem want dan vult hij in delta_clinical::pack_year_delta niets in. Terwijl vroeger kon ik mijn loop enkel doen stoppen via esc en dan krijg ik wel een waarde te zien in delta_clinical::pack_year_delta.

En ik heb er geen idee van hoe dit komt.

• 0
Posted

Je hebt twee keer Go to Record (next) binnen dezelfde If staan.

Als je de laatste Go to Record (next; exit after last) na de end if zet en voor end loop, lost dat het op?

Is in elk geval logischer dan binnen dezelfde If.

Loop

Go to Record (next)

Else

If (not isEmpty (delta_clinical::Pack_year_delta) or not IsEmpty (delta_clinical::Pack_year_deltaproc)

Go to Record (next)

Else

Set Field(delta_clinical::Pack_year_delta; sample_clinical2_round2::pack_year - sample_clinical2::pack_year)

Set Field(delta_clinical::Pack_year_deltaproc; sample_clinical2_round2::pack_year-

sample_clinical2::pack_year)*100/sample_clinical2: :pack_year

End If

End If

Go to Record (next; Exit after last)

End Loop

• 0
Posted

Misschien je loop iets verbouwen.

Nu:

Go to Record (next)

Veranderen in:

If (not isempty(sample_clinical2_round2::Pack_year))

etc.

Je hebt nu 3x een goto record next in je loop staan dat moet niet nodig zijn denk ik.