Jump to content
  • 0

Sommige External accounts krijgen geen toegang

TheMisfit

Question

Posted

Ik heb een volledige Filemaker 11 omgeving.

Als developer log ik in met ene lokale Filemaker account, geen probleem.

Reguliere gebruikers authenticeren tegen een Open Directory Server (OS X Server leopard 10.5.8 op dezelfde machine).

Sinds deze week slagen sommige gebruikers er plots niet meer in om in te loggen:

"The account and password you entered cannot be used to access this file. Please try again. "

Andere gebruikers van dezelfde groep lukt dat wel.

In de access log van Filemaker verschijnen alleen de logins van de werkende gebruikers.

In de acces log van OD zie nochtans je dat alle users "Authenticated" worden

Groepen zowel in het Filemaker bestand als in de Workgroup Manager van OS X server al opnieuw gedefiniëerd.

Niks schijnt te helpen.

Onbegrijpelijk :?

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Ik heb een volledige Filemaker 11 omgeving.

Als developer log ik in met ene lokale Filemaker account, geen probleem.

Reguliere gebruikers authenticeren tegen een Open Directory Server (OS X Server leopard 10.5.8 op dezelfde machine).

Sinds deze week slagen sommige gebruikers er plots niet meer in om in te loggen:

"The account and password you entered cannot be used to access this file. Please try again. "

Andere gebruikers van dezelfde groep lukt dat wel.

In de access log van Filemaker verschijnen alleen de logins van de werkende gebruikers.

In de acces log van OD zie nochtans je dat alle users "Authenticated" worden

Groepen zowel in het Filemaker bestand als in de Workgroup Manager van OS X server al opnieuw gedefiniëerd.

Niks schijnt te helpen.

Onbegrijpelijk :?

Ik heb de groepsnaam vervangen door de shortname van de groep (deze was identiek aan de groepsnaam maar dan volledig lowercase)

Alles werkt nu terug maar het blijft raar dat het vroeger wel heeft gewerkt met de (lange) groepsnaam en dat het voor sommige accounts

altijd heeft gewerkt en voor andere in dezelfde groep dan weer niet.

:?